Haku
Viitteet 1-10 / 582
Hiuskosmetiikan ainesosien koulutus parturi-kampaajille
(2019)
Tämän opinnäytetyön tavoitteena oli lisätä parturi-kampaajien tietoa hiuskosmetiikassa yleisesti käytettävistä ainesosista. Opinnäytetyön toimeksiantaja oli Suomen Hiusyrittäjät ry, joka halusi vastata jäsenistönsä toiveeseen ...
Meikkipohjatuotteiden raaka-aineopas verkkokaupan asiakkaille
(2020)
Opinnäytetyön tarkoituksena oli tehdä meikkipohjatuotteiden raaka-aineopas vastuullisen kosmetiikan verkkokauppa Koreina Oy:lle. Toimeksiantaja halusi tarjota parempaa palvelua ja tieteeseen pohjautuvaa tietoa raaka-aineista ...
Jätteistä kosmetiikkainnovaatioksi: innovaatioprosessi ei-nestemäisen unisex-kosmetiikan kehittämiseksi matkakäyttöön kiertotaloutta hyödyntäen
(2019)
Ympäristön hyvinvoinnista on tullut yhteinen tavoite sekä useille yksityisille henkilöille että yrityksille. Siihen liittyvällä viestinnällä on vaikutusta kuluttajien arvoihin ja ostokäyttäytymiseen. Tämä lisää yritysten ...
Tulevaisuuden osaamistarpeet kauneudenhoitoalan ja ammatillisen koulutuksen kontekstissa
(2020)
Tämän opinnäytetyön tarkoituksena oli kartoittaa laadullisen ennakoinnin keinoin tulevaisuuden osaamistarpeita kauneudenhoitoalan ja ammatillisen koulutuksen kontekstissa. Tarkoituksena oli koota ennakointiselvityksen ...
Kosmetiikan raaka-aineiden eettisyys
(2020)
Tämän toiminnallisen opinnäytetyön tarkoituksena oli luoda kokonaiskuva kosmetiikka-alan eettisyydestä ja tuottaa sen perusteella aiheesta luentomateriaalit opetuskäyttöön. Luentomateriaalien tarkoituksena oli lisätä ...
Kosmetiikan herkistävät ainesosat
(2019)
Tämän toiminnallisen opinnäytetyön tarkoituksena oli selvittää herkän ihon ominaisuuksia, tunnusmerkkejä ja ihon herkistymiseen johtavia tekijöitä. Tavoitteena oli suunnitella teorian pohjalta Vantaan ja Keravan Allergia- ...
EKOLUKSUS - ilmentyminen ja tulevaisuus : Uudesta ilmiöstä tuottavaa vastuullisuutta.
(2019)
Tässä opinnäytetyössä tutkittiin luksusliiketoiminnan ja yhteiskuntavastuullisuuden yhteyttä sekä ekoluksuksen ilmentymistä lähitulevaisuudessa. Ennakoimalla tulevia muutoksia, esimerkiksi ihmisten kulutustottumuksissa, ...
Aistinvarainen arviointi kosmetiikassa
(2019)
Tämä opinnäytetyö on toiminnallinen työ aistinvaraisesta arvioinnista ja sen hyödyntämisestä kosmetiikka-alalla. Opinnäytetyön tarkoituksena oli tehdä alan suomen- sekä englanninkielistä lähdeaineistoa hyödyntäen oppimateriaalia ...
Brändin tunnettavuuden nostattaminen 360°-markkinoinnilla Case: Luxie Beauty
(2019)
Opinnäytetyön tavoitteena oli tutkia Nordic Beauty Import OY:n (NBI) käyttämää uudenlaista lanseeraustapaa ja sen toimivuutta uuden brändin tunnettavuuden nostattamiseksi. NBI lanseerasi meikkisivellinsarja Luxie Beautyn ...
Intuition hyödyntäminen työelämässä
(2019)
Intuitiota on tutkittu viime vuosina enenevissä määrin ja sen merkitystä aletaan ymmärtää paremmin. Intuition voidaan kuvata olevan tietoa, jota tiedetään, mutta jota ei tiedetä tietävänsä. Se on erottamaton osa ihmisen ...