Haku
Viitteet 1-7 / 7
Kasvattajien näkemyksiä lasten osallisuudesta Hyvinkään kahdessa päiväkotiryhmässä
(2021)
Opinnäytetyömme tavoitteena oli tutkia, miten lasten osallisuus arjessa näkyy Hyvinkään varhaiskasvatuksessa. Tavoitteena oli myös saada kasvattajat pohtimaan, miten he kokevat osallisuuden toteutuvan, miten sitä voisi ...
"Ryhmässämme eletään yhdessä tehden” : Lasten osallisuus osaksi varhaiskasvatuksen arkea
(2019)
Lasten oikeus ilmaista omat näkemyksensä ja mielipiteensä häntä koskevissa asioissa ovat olleet Suomen lainsäädännössä pitkään. Uuden varhaiskasvatuslain (2018/540) sekä Varhaiskasvatussuunnitelman perusteiden 2016 myötä ...
Luovasti lasten kanssa : luovien menetelmien käyttöopas
(2019)
Tämän opinnäytetyön tarkoituksena oli tuottaa opas, jolla voitaisiin edistää varhaiskasvatusikäisten lasten kanssa käytettävien luovien menetelmien käyttöä. Luovilla menetelmillä oppaassa ja opinnäytetyössä tarkoitetaan ...
Äkkiä kirjojen tuoksuun! The Early Bird Catches the Book!
(2020)
Äkkiä kirjojen tuoksuun!
The Early Bird Catches the Book!
Varhaislukemisen hanke
Varhaislukeminen on tärkeä osa varhaiskasvatuksen pedagogiikkaa. Sillä on todettu olevan monenlaisia hyötyjä kielen ja lukutaidon ...
Alle 3-vuotiaiden osallisuus varhaiskasvatuksen perustoiminnoissa
(2022)
Tässä opinnäytetyössä tarkoitus oli selvittää alle 3-vuotiaan lapsen osallisuuden toteutumista varhaiskasvatuksen perustoiminnoissa Pohjois-Tapiolan päiväkodissa ja tuoda näkyväksi lasten osallisuuden toteutumista. Tavoitteena ...
Digitaalisen ryhmäportfolion käyttöönotto päiväkodin lapsiryhmässä
(2021)
Opinnäytetyö oli toiminnallinen ja sen tuotos digitaalinen ryhmäportfolio, joka toteutettiin 2–4-vuotiaiden lasten päiväkotiryhmässä. Opinnäytetyön tarkoituksena oli ottaa lapsiryhmässä käyttöön digitaalinen ryhmäportfolio. ...
Opinnäytetyö päiväkirjana: moninaisuuden sekä kirjallisuuskasvatuksen ja leikin tukeminen osallisuuden näkökulmasta monikulttuurisessa päiväkodissa
(2022)
Päiväkirjamuotoisen opinnäytetyöni tarkoituksena on dokumentoida ja pohtia monikulttuurisessa päiväkodissa tapahtuvaa moninaisuuden, kirjallisuuskasvatuksen ja leikin merkitystä sekä muun toiminnan merkitystä niin osallisuuden ...