Haku
Viitteet 1-10 / 11
Competence needs of integrated care in the transition of health care and social services in Finland
(2019)
COPE-hanke (2016–2019) tutkii sosiaali- ja terveydenhuollon murroksen luomia osaamishaasteita ja kehittää toimintatapoja, joiden avulla osaavaa työvoimaa on saatavissa tulevaisuudessa. Tämä opinnäytetyö on tehty COPE-hankkeen ...
Neurohoitotyön osaamiskriteerit : Kirjallisuuskatsaus auttamisen, opettamisen ja ohjaamisen osaamisalueiden näkökulmasta
(2019)
Sairaanhoitajan osaaminen kehittyy läpi uran aluksi peruskoulutuksen myötä ja työelämässä, myöhemmin lisä- ja täydennyskoulutuksien muodossa. Ammattiin kuuluu tärkeänä osana jatkuva ammattitaidon kehittäminen. Riitta ...
Restonomin palveluosaaminen ja tulevaisuuden osaamistarpeet
(2019)
Opinnäytetyön tavoitteena oli selvittää restonomin osaamistarpeita työelämän muuttuessa matkailu- ja ravitsemisalalla. Opinnäytetyö tehtiin osana ReKey hanketta – Restonomien koulutuksen ja elinkeinon yhteiskehittäminen ...
Vertaisryhmämentorointi vahvistaa asiantuntijan osaamista ja työhyvinvointia
(Haaga-Helia ammattikorkeakoulu, 2019)
Paloteknisen suunnittelijan osaamisen kehittäminen
(2019)
Tämän opinnäytetyön aiheena ja tavoitteena oli tutkia osaamisen kehittämisen malleja sekä kehittää kohdeorganisaatiolle osaamisen kehittämisen prosessi koskien paloteknisen suunnittelijan osaamisen kehittämistä. Opinnäytetyö ...
Digitaalisten osaamismerkkien nykytila: Systemaattinen kirjallisuuskatsaus
(2019)
Opinnäytetyön tarkoituksena oli systemaattisen kirjallisuuskatsauksen avulla kuvata osaamismerkkijärjestelmää ja sen hyödyntämistä jatkuvan oppimisen välineenä. Opinnäytetyön tavoitteena oli tuottaa yhteenveto osaamismerkkien ...
Sote-ammattilaisten yhteinen osaaminen sosiaali- ja terveydenhuollon muutoksessa
(Terveyden ja hyvinvoinnin laitos, 2019)
Sote uudistuu – uudistuuko koulutus?
(Ammattikorkeakoulujen rehtorineuvosto, 2019)
Osaamisperustainen opetussuunnitelma on jalkautunut viimeisen 10 vuoden aikana ammattikorkeakouluihin Bolognan prosessin ja Eurooppalaisen tutkintojen viitekehyksen myötä. Molemmissa on ollut tavoitteena harmonisoida ...
Arvioimmeko kriteereillä osaamistavoitteiden saavuttamista?
(Ammattikorkeakoulujen rehtorineuvosto, 2019)
Laurea-ammattikorkeakoulussa otettiin käyttöön tammikuussa 2019 uudet arviointikriteerit. Tavoiteltavan osaamisen laatua kuvaavat arviointikriteerit ovat kaikissa opinnoissa opinnäytetyötä lukuun ottamatta yhteiset sen ...
Osaamisen arviointi ammattikorkeakoulussa - Mittarin kehittäminen sähköisten sosiaali- ja terveydenhuollon palveluiden opetukseen
(Finnish Social and Health Informatics Association, 2019)
Tämän tutkimuksen tarkoituksena oli validoida mittari, jolla arvioidaan ammattikorkeakouluopiskelijan osaamista sosiaali- ja terveydenhuollon (sote) sähköisten palveluiden kehittämisessä. Tutkimuksen tavoitteena oli kuvata ...