Haku
Viitteet 1-10 / 216
Keskusjärjestön digitaalisen palvelujärjestelmän kehittäminen muotoilu- ja tulevaisuusajattelun avulla
(2021)
Digitalisaatio haastaa entistä enemmän järjestöjä tarkastelemaan toimintansa nykyaikaistamista ja palveluidensa kehittämistä. Myös ulkoilujärjestö Suomen Latu ry:ssä on tiedostettu, että kattojärjestön menestyminen ...
Strategiamuotoilu digitalisaation edistäjänä kukka- ja puutarhakaupassa
(2020)
Kehittämistyössä suunniteltiin kohdeyrityksen digitalisaatiostrategiaa. Työn tarkoituksena oli selvittää, miten pieni kukka- ja puutarha-alan yritys voi pärjätä digitalisoituvan vähittäiskaupan kilpailussa, ja miten se voi ...
Yrityskulttuurimuotoilu : mitä se on ja miten sitä tehdään
(2020)
Yrityskulttuurimuotoilu tarkoittaa ihmislähtöistä ja muotoiluajattelua hyödyntävää tapaa luoda uusia, ja kehittää vanhoja, yrityskulttuuriin vaikuttavia arvoja, rakenteita ja käytäntöjä. Siinä hyödynnetään palvelumuotoilun ...
”Kaiken ei tarvitse olla täyskymppi, mutta jonkin täytyy olla 11” – Hotelliaamiaisen asiakaslähtöinen konseptointi pandemia-aikana
(2020)
Tämän tutkimuksellisen kehittämistyön tarkoituksena oli tuottaa konkreettisia, asiakaskeskeisiä ehdotuksia hotellin aamiaiskokemuksen kehittämiseksi, jotta se kohtaisi paremmin asiakkaiden tarpeet ja toiveet, myös ...
Yhteiskäyttöisten kuormapyörien palvelukonseptin muotoilu : case: Colossus Finland Oy
(2020)
Opinnäytetyön tavoitteena oli muotoilla yhteiskäyttöisten kuormapyörien palvelu. Opinnäytetyössä varsinainen edunsaaja on oma yritys Colossus Finland Oy. Muotoilun ohessa tein EU-rahoitteisen ”Perille asti” -hankkeen ...
Asiakkaan arvon muodostuminen palveluiden kehittämisen pohjana – case IT alan yritys
(2019)
Markkinat elää tällä hetkellä vahvaa murrosta. Palveluiden digitalisoituminen on pakottanut yrityksiä pohtimaan strategiaansa uudelleen. Tämän opinnäytetyön tarkoituksena on tarkastella toimeksiantajayrityksen pienten ja ...
Päätöksenteon ilmiöiden tarkastelua vuositietoprosessin kehittämistyössä
(2020)
Tässä kehittämistehtävässä oli tarkoituksena kehittää palvelumuotoilun keinoin kohdeyhteisön vuositietoprosessia siten, että siinä pyritään hyödyntämään käyttäytymistaloustieteessä aiemmin tutkittuja tieteellisiä tuloksia. ...
Palvelumuotoilulla kestävää kehitystä: Esimerkkinä sisäministeriön tiekartta kestävälle kehitykselle
(2020)
Tämän tutkimuksellisen kehittämistyön tarkoituksena oli ymmärtää, miten palvelumuotoilua ja yhteiskehittämistä voidaan hyödyntää kohdeorganisaatiossa kestävän kehityksen edistämisessä ja siihen liittyvän strategisen muutoksen ...
Improving the Customer Experience at the Olympia Terminal of the Port of Helsinki
(2020)
Traditionally, the passenger terminals are considered merely as pass through venues. Port of Helsinki wants to change that conception and develop the port and its passenger terminals’ overall service offering, as well as ...
Jäsenpalvelujen kehittäminen palvelumuotoilun menetelmiä hyödyntäen – Case JHL
(2019)
Yhteiskunnan jatkuvissa muutoksissa myös työelämä on muutoksen kourissa. Työsuhteet ovat entistä monimuotoisempia ja vain harva tekee enää pitkää työuraa saman työnantajan palveluksessa. Moni kaipaa haastavissa tilanteissa ...