Haku
Viitteet 1-10 / 63
Mitkä tunnetaidot? Vanhemmuuden tukeminen lasten tunnetaitokasvatuksessa Åbergin lastentalon avoimessa päiväkodissa.
(2020)
Toiminnallisen opinnäytetyön tavoitteena oli tuoda Åbergin lastentalon avoimen päiväkodin toimintaan osallistuville vanhemmille konkreettisia keinoja omien lastensa tunnetaitojen kehittymisen tukemiseen arjessa sekä tarjota ...
Kasvattajien näkemyksiä lasten osallisuudesta Hyvinkään kahdessa päiväkotiryhmässä
(2021)
Opinnäytetyömme tavoitteena oli tutkia, miten lasten osallisuus arjessa näkyy Hyvinkään varhaiskasvatuksessa. Tavoitteena oli myös saada kasvattajat pohtimaan, miten he kokevat osallisuuden toteutuvan, miten sitä voisi ...
Karjalanpiirakkahirviö ja muita tarinoita. Ruotsinsuomalaisten lasten keilen ja kulttuurin tukeminen.
(2020)
Tiivistelmä
Karjanlapiirakkahirviö ja muita tarinoita. Ruotsinsuomalaisten lasten kielen ja kulttuurin tukeminen.
Cattle pie monster and other stories. Supporting the language and culture of Swedish-Finnish ...
Yksilöllisesti arvokas : varhaiskasvattajien kokemuksia valmiuksistaan tukea lapsen yksilöllisyyttä
(2020)
Tämän opinnäytetyön tarkoituksena oli tutkia, millaiseksi varhaiskasvattajat kokevat omat valmiutensa huomioida ja tukea lapsia yksilöllisesti varhaiskasvatuksen ryhmämuotoisessa toiminnassa. Varhaiskasvatus on merkityksellinen ...
Tunnekasvatuksen toteutuminen varhaiskasvatuksessa
(2021)
Opinnäytetyössä selvitettiin, miten tunnekasvatusta toteutetaan varhaiskasvatuksessa. Työ tutki tunnekasvatuksen toteutumisen ilmiötä. Työ hyödyttää varhaiskasvattajia kehittämään tunnekasvatuksen toteuttamista. Tutkielmassa ...
"Ryhmässämme eletään yhdessä tehden” : Lasten osallisuus osaksi varhaiskasvatuksen arkea
(2019)
Lasten oikeus ilmaista omat näkemyksensä ja mielipiteensä häntä koskevissa asioissa ovat olleet Suomen lainsäädännössä pitkään. Uuden varhaiskasvatuslain (2018/540) sekä Varhaiskasvatussuunnitelman perusteiden 2016 myötä ...
Luovasti lasten kanssa : luovien menetelmien käyttöopas
(2019)
Tämän opinnäytetyön tarkoituksena oli tuottaa opas, jolla voitaisiin edistää varhaiskasvatusikäisten lasten kanssa käytettävien luovien menetelmien käyttöä. Luovilla menetelmillä oppaassa ja opinnäytetyössä tarkoitetaan ...
Millä keinoin kasvattaja voi tukea lapsen vertaisvuorovaikutusta päiväkodissa?
(2020)
Vertaisvuorovaikutuksella on suuri merkitys lapsen persoonallisuuden ja maailmankuvan kehittymiselle. Vertaisryhmässä luodaan ystävyyssuhteita, neuvotellaan, koetaan iloa ja jännitystä sekä opitaan sosiaalisia taitoja, ...
Pohdintoja varhaiskasvatuksen opettajan työn äärellä. Mitä tarkoittaa jaettu pedagoginen johtajuus varhaiskasvatuksessa?
(2020)
Tiivistelmä opinnäytetyöstä
Pohdintoja varhaiskasvatuksen opettajan työn äärellä. Mitä tarkoittaa jaettu
pedagoginen johtajuus varhaiskasvatuksessa? / Reflections at early childhood
education teacher work. What means ...
Äkkiä kirjojen tuoksuun! The Early Bird Catches the Book!
(2020)
Äkkiä kirjojen tuoksuun!
The Early Bird Catches the Book!
Varhaislukemisen hanke
Varhaislukeminen on tärkeä osa varhaiskasvatuksen pedagogiikkaa. Sillä on todettu olevan monenlaisia hyötyjä kielen ja lukutaidon ...