Haku
Viitteet 1-10 / 58
Positiivisen pedagogiikan löytöretki varhaiskasvatuksen opettajana
(2021)
Opinnäytetyön tavoitteena oli kehittää ja syventää ammattitaitoa varhaiskasvatuksen opettajan työssä sekä lisätä positiivisen pedagogiikan menetelmien käyttöä varhaiskasvatusympäristössä. Toimeksiantajana opinnäytetyössä ...
Päiväkoti Porslahden pedagogiikan ja pedagogisen johtajuuden kehittäminen kokouskäytäntöjen kautta
(2021)
Tämän opinnäytetyön tarkoituksena oli kehittää helsinkiläisen varhaiskasvatusyksikön pedagogisia palavereita tukemaan pedagogista johtajuutta, pedagogiikan kehittymistä ja toiminnan laadun parantamista. Toteutin opinnäytetyön ...
Opas lasten osallisuutta tukevaan projektityöskentelyyn varhaiskasvatuksessa.
(2020)
Opinnäytetyön tarkoituksena oli tuottaa opas, joka tukee lasten osallisuutta projektityöskentelyssä. Opinnäytetyöstä syntyvän oppaan tavoitteena oli myös lisätä osallisuutta tukevien projektien toteuttamista.
Viitekehys ...
Varhaiskasvatuksen opettajien kokemuksia pedagogisesta suunnittelusta vasta-avatussa varhaiskasvatusyksikössä
(2020)
Tämän opinnäytetyön tarkoituksena oli selvittää, millaisia kokemuksia varhaiskasvatuksen opettajilla oli pedagogisesta suunnittelusta vasta-avatussa varhaiskasvatusyksikössä. Opinnäytetyömme tavoitteena oli tuottaa tietoa ...
Pohdintoja varhaiskasvatuksen opettajan työn äärellä. Mitä tarkoittaa jaettu pedagoginen johtajuus varhaiskasvatuksessa?
(2020)
Tiivistelmä opinnäytetyöstä
Pohdintoja varhaiskasvatuksen opettajan työn äärellä. Mitä tarkoittaa jaettu
pedagoginen johtajuus varhaiskasvatuksessa? / Reflections at early childhood
education teacher work. What means ...
Äkkiä kirjojen tuoksuun! The Early Bird Catches the Book!
(2020)
Äkkiä kirjojen tuoksuun!
The Early Bird Catches the Book!
Varhaislukemisen hanke
Varhaislukeminen on tärkeä osa varhaiskasvatuksen pedagogiikkaa. Sillä on todettu olevan monenlaisia hyötyjä kielen ja lukutaidon ...
Monilukutaitoa varhaiskasvattajille
(2020)
Monilukutaito on Varhaiskasvatussuunnitelman perusteet (2018) asiakirjan mukaan ”kulttuurisesti moninaisten viestien ja ympäröivän maailman ymmärtämisen sekä vuorovaikutuksen näkökulmasta keskeinen perustaito. Monilukutaidolla ...
Varhaiskasvatuksen opettajien käsityksiä lasten osallisuudesta Suomessa ja Vietnamissa
(2020)
Viime vuosina Suomessa on puhuttu ja kirjoitettu paljon lasten osallisuudesta varhaiskasvatuksessa. Se on kirjattu varhaiskasvatuslakiin ja varhaiskasvatussuunnitelman perusteisiin. Osallisuuden on tarkoitus olla osa ...
Jaetun pedagogisen johtajuuden malli varhaiskasvatuksessa
(2020)
Tämän opinnäytetyön tarkoituksena oli kehittää pedagogisen johtajuuden rakennetta helsinkiläisessä varhaiskasvatusyksikössä. Tavoitteena oli luoda varhaiskasvatusyksikölle jaetun pedagogisen johtajuuden malli, joka tukee ...
Huomaa Hyvä! -opas Daghemmet Äppelgårdeniin
(2021)
Tämän toiminnallisen opinnäytetyön tavoitteena on edistää Huomaa Hyvä! –luonteenvahvuuspedagogiikan juurtumista erään Nurmijärvellä sijaitsevan päiväkodin toimintakulttuuriin. Päiväkodin henkilökunta koulutettiin Huomaa ...