Haku
Viitteet 1-10 / 27
Onnellinen nalle – 5-vuotiaiden lasten tunnetaitojen tukeminen luovin menetelmin
(2019)
Toiminnallisen opinnäytetyömme tarkoituksena oli toteuttaa tunnetuokioita viisivuotiaille lapsille. Suunnittelemiemme onnellinen nalle tuokioiden tarkoituksena oli kehittää erilaisia menetelmiä varhaiskasvattajille tukemaan ...
Tunnetaitojen ohjaaminen satujen avulla avoimessa varhaiskasvatuksessa
(2020)
Toiminnallisen opinnäytetyön tavoitteena oli tuottaa opasvihko, jossa käytetään satuja tunnetaitojen ohjaamiseen varhaiskasvatusikäisille lapsille. Opasvihon tarkoituksena oli ensisijaisesti ohjeistaa avoimessa ...
Positiivisen pedagogiikan löytöretki varhaiskasvatuksen opettajana
(2021)
Opinnäytetyön tavoitteena oli kehittää ja syventää ammattitaitoa varhaiskasvatuksen opettajan työssä sekä lisätä positiivisen pedagogiikan menetelmien käyttöä varhaiskasvatusympäristössä. Toimeksiantajana opinnäytetyössä ...
Mitkä tunnetaidot? Vanhemmuuden tukeminen lasten tunnetaitokasvatuksessa Åbergin lastentalon avoimessa päiväkodissa.
(2020)
Toiminnallisen opinnäytetyön tavoitteena oli tuoda Åbergin lastentalon avoimen päiväkodin toimintaan osallistuville vanhemmille konkreettisia keinoja omien lastensa tunnetaitojen kehittymisen tukemiseen arjessa sekä tarjota ...
Lasten tunnetaitojen vahvistaminen luovien toimintojen avulla
(2019)
Toiminnallisen opinnäytetyön tavoitteena oli luovien ja toiminnallisten menetelmien avulla vahvistaa 4−6-vuotiaiden lasten tunteiden ilmaisua ja käsitellä tunnetaitoja. Tavoitteena oli, että lapset saisivat harjoitusta ...
Tunnekasvatuksen toteutuminen varhaiskasvatuksessa
(2021)
Opinnäytetyössä selvitettiin, miten tunnekasvatusta toteutetaan varhaiskasvatuksessa. Työ tutki tunnekasvatuksen toteutumisen ilmiötä. Työ hyödyttää varhaiskasvattajia kehittämään tunnekasvatuksen toteuttamista. Tutkielmassa ...
Lapsen tunnetaitojen tukeminen lautapelin avulla
(2019)
Tämän toiminnallisen opinnäytetyön tavoitteena oli luoda monipuolinen ja lapsen maailman huomioonottava lautapeli, jonka avulla lapset voivat pienryhmässä käsitellä ja nimetä tunteita. Tarkoituksena oli luoda peli, jota ...
Lasten itsesäätelytaitojen tukeminen varhaiskasvatuksessa
(2020)
Tämän opinnäytetyön tarkoituksena oli kartoittaa, miten tutkielman kohteena olleen varhaiskasvatusyksikön arjessa tuetaan lasten itsesäätelytaitojen kehitystä ja millä tavalla erilaiset itsesäätelyyn liittyvät haasteet ...
Tunnetoimintatuokio-opas 2–3-vuotiaiden tunnetaitojen kehittämisen tueksi varhaiskasvatuksessa
(2021)
Opinnäytetyön tavoitteena oli monipuolistaa tunteiden käsittelyn taitoja ja menetelmiä 2–3-vuotiaille lapsille yhteistyöpäiväkodissa. Opinnäytetyö on kehittämistyö, jonka tarkoituksena oli kehittää ja tukea lasten tunteiden ...
Tunnetaitojen tukeminen varhaiskasvatuksessa draaman keinoin
(2020)
TIIVISTELMÄ
Satu Röyttä
Tunnetaitojen tukeminen varhaiskasvatuksessa draaman keinoin
Opinnäytetyön kehittämistavoite oli antaa kasvattajille tietoa draamasta, tunnetaidoista ja niiden yhdistämisestä sekä keinoja ...