Haku
Viitteet 1-10 / 92
Jätteistä kosmetiikkainnovaatioksi: innovaatioprosessi ei-nestemäisen unisex-kosmetiikan kehittämiseksi matkakäyttöön kiertotaloutta hyödyntäen
(2019)
Ympäristön hyvinvoinnista on tullut yhteinen tavoite sekä useille yksityisille henkilöille että yrityksille. Siihen liittyvällä viestinnällä on vaikutusta kuluttajien arvoihin ja ostokäyttäytymiseen. Tämä lisää yritysten ...
Tulevaisuuden osaamistarpeet kauneudenhoitoalan ja ammatillisen koulutuksen kontekstissa
(2020)
Tämän opinnäytetyön tarkoituksena oli kartoittaa laadullisen ennakoinnin keinoin tulevaisuuden osaamistarpeita kauneudenhoitoalan ja ammatillisen koulutuksen kontekstissa. Tarkoituksena oli koota ennakointiselvityksen ...
EKOLUKSUS - ilmentyminen ja tulevaisuus : Uudesta ilmiöstä tuottavaa vastuullisuutta.
(2019)
Tässä opinnäytetyössä tutkittiin luksusliiketoiminnan ja yhteiskuntavastuullisuuden yhteyttä sekä ekoluksuksen ilmentymistä lähitulevaisuudessa. Ennakoimalla tulevia muutoksia, esimerkiksi ihmisten kulutustottumuksissa, ...
Intuition hyödyntäminen työelämässä
(2019)
Intuitiota on tutkittu viime vuosina enenevissä määrin ja sen merkitystä aletaan ymmärtää paremmin. Intuition voidaan kuvata olevan tietoa, jota tiedetään, mutta jota ei tiedetä tietävänsä. Se on erottamaton osa ihmisen ...
Opiskelijalähtöisen ohjauksen kehittäminen ammatillisessa koulutuksessa
(2021)
Tämän opinnäytetyön tarkoitus oli tutkia ohjauksen merkitystä ja käytänteitä toisen asteen ammatillisessa koulutuksessa opiskelijan näkökulmasta. Opiskelijan näkökulman merkitystä korostavat ammatillisen koulutuksen ...
Ennakoivan sopimisen työkalupakki hius- ja kauneudenhoitoalalle
(2019)
Tämän opinnäytetyön tarkoituksena oli selvittää hius- ja kauneudenhoitoalalla suurimmiksi epäkohdiksi koettavat asiat sekä liikkeenharjoittajien että sopimusyrittäjien näkökulmasta. Kehittämistehtävän tavoitteena oli näiden ...
Tunteita vai informaatiota? : Luonnonkosmetiikka markkinoinnin kohteena
(2020)
Opinnäytetyöni tavoite oli selvittää työn tilaajalle tietoa luonnonkosmetiikan käyttäjistä vähittäiskaupan jakelukanavassa. Tähän asti luonnonkosmetiikka on ollut normaalia kalliimpaa ja sen takia kysyntä on ollut vähäisempää ...
Kestävämpää kosmetiikkaa teollisuuden sivuvirtoja ja luonnon raaka-aineita hyödyntäen
(2021)
Kun samaan aikaan kuluttajamarkkinat ovat jatkuvassa kasvussa ja ihmisten ekologinen jalanjälki taas ylittää maapallon biokapasiteetin joka vuosi yhä aiemmin, ovat kiertotalouden ratkaisut, kierrätetyt raaka-aineet sekä ...
Hyvän työelämän tulevaisuudennäkymät -tutkimus työn mielekkyydestä
(2020)
Työn mielekkyyttä ja työhyvinvointia on tutkittu paljon, mutta myös koronapandemian myötä tulevaisuuden työelämän muutos ja sen herättämä epävarmuus ovat yhä ajankohtaisempia puheenaiheita. Tässä opinnäytetyössä tutkimuksen ...
Tuoksujen salaperäinen maailma : Laurean estenomi-opiskelijat tuoksujen tieteellisen tiedon välittäjinä
(2021)
Kosmetiikka- ja kauneudenhoitoalalla on viime vuosina kiinnitetty paljon huomiota avoimuuteen ja kuluttajien valistamiseen. Tätä ilmiötä ei vielä ole nähty tuoksujen suhteen. Tuoksuja käytetään päivittäin, mutta niistä ...