Haku
Viitteet 1-10 / 157
Onnellinen nalle – 5-vuotiaiden lasten tunnetaitojen tukeminen luovin menetelmin
(2019)
Toiminnallisen opinnäytetyömme tarkoituksena oli toteuttaa tunnetuokioita viisivuotiaille lapsille. Suunnittelemiemme onnellinen nalle tuokioiden tarkoituksena oli kehittää erilaisia menetelmiä varhaiskasvattajille tukemaan ...
Tunnetaitojen ohjaaminen satujen avulla avoimessa varhaiskasvatuksessa
(2020)
Toiminnallisen opinnäytetyön tavoitteena oli tuottaa opasvihko, jossa käytetään satuja tunnetaitojen ohjaamiseen varhaiskasvatusikäisille lapsille. Opasvihon tarkoituksena oli ensisijaisesti ohjeistaa avoimessa ...
”Mä osaan kyllä jo viittoa”- Kuurojen ja kuulevien lasten ystävyyssuhteet päiväkodissa leikin ja osallisuuden näkökulmasta
(2020)
Kuurojen lasten varhaiskasvatus on aihe, josta on tehty hyvin vähän tutkimusta niin Suomessa kuin muuallakin maailmassa. Sen järjestämiseen ei ole vain yhtä tiettyä tapaa, ja varhaiskasvattajilla ei aina ole viittomakielen ...
Kaverikoirat varhaiskasvatuksessa
(2020)
Opinnäytetyön tavoitteena oli kehittää ja luoda opas kaverikoiratoiminnalle ja päiväkodeille kaverikoiratoiminnasta varhaiskasvatuksessa. Toteutin portfioliomuotoisen opinnäytetyön luomalla oppaan ”Kaverikoirat ...
Mitkä tunnetaidot? Vanhemmuuden tukeminen lasten tunnetaitokasvatuksessa Åbergin lastentalon avoimessa päiväkodissa.
(2020)
Toiminnallisen opinnäytetyön tavoitteena oli tuoda Åbergin lastentalon avoimen päiväkodin toimintaan osallistuville vanhemmille konkreettisia keinoja omien lastensa tunnetaitojen kehittymisen tukemiseen arjessa sekä tarjota ...
Taidetta taaperoille : kuvataidekasvatus varhaiskasvatuksessa alle kolmevuotiailla : vinkkivihko varhaiskasvattajalle
(2020)
Laurea-ammattikorkeakoulu
Opinnäytetyön tiivistelmä
Varhaiskasvatuksen opettajan täydennyskoulutus 60 op
Inka Toikka (2020)
Taidetta taaperoille - Kuvataidekasvatus varhaiskasvatuksessa alle kolmevuotiailla - vinkkivihko ...
Tavoitteena ehyt kasvun ja oppimisen polku: Yhteistyökäytänteet Porvoon esiopetuksessa
(2019)
Nykyisin ajatellaan, että elämänmittaisen opinpolun alkupiste on varhaiskasvatuksessa, josta esiopetuksen kautta siirrytään perusopetukseen. Esiopetus, vaikka onkin oma itsenäinen ja tärkeä vaiheensa lapsen elämässä, toimii ...
Kissan ja pöllön musiikkiseikkailu – Ole rohkea ja reilu -työpaja 4–6-vuotiaille
(2020)
Opinnäytetyön tavoite oli kehittää lastensuojelujärjestö Yhteiset Lapsemme ry:lle 4–6-vuotiaille suunnattu musiikillinen työpaja. Työpajan tarkoitus on tulla osaksi järjestön Ole rohkea ja reilu -työpajatoimintaa, joka ...
Päivähoidon aloitusopas
(2020)
Tämän sähköisen portfoliotyyppisen opinnäytetyön tavoitteena oli luoda päivähoidon aloitusopas tukemaan lapsen päivähoitoa aloittavia perheitä, etenkin vieraskielisiä perheitä. Opinnäytetyö tehtiin yhteistyössä Helsingin ...
Kohti ekososiaalisen sivistyksen sävyttämää varhaiskasvatusta
(2020)
Tämä opinnäytetyö taustoineen, tavoitteineen ja tarkoituksineen voidaan tiivistää kahteen toiveeseen: että maailma pelastuisi ja että ihmiskunta säilyisi. Varhaiskasvatuksella edistetään jälkipolvien kasvua, kehitystä ja ...