Haku
Viitteet 1-10 / 12
Traumainformoitu työote asiakassuhteen luomisessa Espoon tapaamispaikassa
(2022)
Tämän opinnäytetyön tavoitteena oli kehittää traumainformoitua työotetta asiakassuhteen luomisessa Espoon tapaamispaikassa. Opinnäytetyön tarkoitus oli kehittää tapaamispaikan alkutapaamisen käytäntöjä ja tiedonkulkua sekä ...
Kokeilujen kautta muutokseen: Hämeenlinnan vankilan palvelujen ja toimintojen kehittäminen asiakas- ja työntekijälähtöisesti
(2022)
Opinnäytetyö tehtiin yhteistyössä Rikosseuraamuslaitoksen ja Hämeenlinnan vankilan kanssa. Rikosseuraamuslaitoksen ja Työterveyslaitoksen yhteisessä ARTO-hankkeessa vuosina 2019–2020 hyödynnettiin Kokeilut käytäntöön ...
Asiakaslähtöisillä toimintatavoilla kohti asiakkaan osallisuutta : kehittämistyö asumispalveluyksikössä
(2022)
Asiakaslähtöinen työskentely ja asiakkaan osallisuus ovat olleet keskeisiä asioita sosiaali- ja terveystoimessa jo pitkään. Kuitenkin niiden näkyminen käytännöntyössä on vielä puutteellista. Osallisuus omaan elämään on ...
Kestilän naisvankilan toimintojen ja käytäntöjen kehittäminen asiakaslähtöisesti
(2022)
Opinnäytetyön tarkoituksena oli kehittää Kestilän vankilan toimintoja ja käytäntöjä naisvankien näkökulmasta. Tavoitteena oli kehityssuunnitelman laatiminen, joka toteutetaan yhdessä vankilan henkilökunnan kanssa. Kestilän ...
BIKVA-arvioinnin mukaisen asiakaspalautteen hyödyntäminen vankilan asiakastyön laadun arvioinnissa
(2022)
Tämän opinnäytetyön tavoitteena oli selvittää, voidaanko BIKVA-arvioinnin avulla tuotettua asiakaspalautetta hyödyntää Keravan vankilan asiakastyön laadun arvioinnissa. Toisena tavoitteena oli selvittää, suhteutuuko ...
Palveluprosessi Vantaalla sosiaalineuvonnasta aikuissosiaalityöhön: asiakkaiden kokemuksia kohtaamisesta
(2022)
Opinnäytetyöni on kvalitatiivinen empiirinen tutkimus ja tutkimuksellinen kehittämistyö ja se tehtiin yhdessä Vantaan palveluohjaajien kanssa. Palveluohjaajat antavat Vantaalla kuntalaisille matalan kynnyksen sosiaalineuvontaa. ...
Etätapaamiset Humana Avopalveluiden perhetyössä ja ammatillisessa tukihenkilötyössä koronapandemian 2020 aikana
(2021)
Opinnäytetyön tavoitteena oli selvittää ja tuottaa tietoa etätapaamisista Humana Avopalveluiden perhetyössä ja ammatillisessa tukihenkilötyössä koronapandemian 2020 aikana. Näitä kokemuksia tutkittiin asiakkaiden, ...
Kehittämishanke yhteistyössä Pelastusarmeijan asumispalveluiden kanssa siirtymävaiheen tukityössä – ”Se ei oo mikään ykspuoleinen iilimato.”
(2020)
Opinnäytetyön tavoitteena on selvittää, mitä kehitettävää on siirtymävaiheen tukityössä Pelastusarmeijan Helsingin asumispalveluyksiköissä palvelun käyttäjien näkökulmasta. Pelastusarmeijan strategia- työryhmässä koottiin ...
Toimintatutkimus asiakaspalautejärjestelmän kehittämisestä Perhetalo Joutsikkiin
(2020)
Tämä opinnäytetyö toteutettiin toimintatutkimuksena, jonka tarkoituksena oli kuvata Perhetalo Joutsikin asiakaspalautejärjestelmän suunnittelemista ja kehittämistä. Opinnäytetyön tavoitteena oli kehittää asiakaspalautejärjestelmä ...
Ei tullut tuluskukkaroa, tulikin takki : Asiakaslähtöisen työn kehittäminen
(2019)
Opinnäytetyömme alkuperäisenä tarkoituksena oli kehittää asiakaslähtöistä työtapaa omassa organisaatiossamme eli lapsiperheiden sosiaalityön tukipalveluissa Sipoon kunnassa. Opinnäytetyö toteutettiin toimintatutkimuksena, ...