Hyppää sisältöön
    • Suomeksi
    • På svenska
    • In English
  • Suomi
  • Svenska
  • English
  • Kirjaudu
Hakuohjeet
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.
Näytä viite 
  •   Ammattikorkeakoulut
  • Lahden ammattikorkeakoulu
  • Opinnäytetyöt
  • Näytä viite
  •   Ammattikorkeakoulut
  • Lahden ammattikorkeakoulu
  • Opinnäytetyöt
  • Näytä viite

Erityisopiskelijan sisälogistiikan tuntemus logistiikan perustutkinnossa : case: oppimisympäristön, harjoitusvaraston suunnittelu

Rautio, Kaj (2016)

 
Avaa tiedosto
Rautio_Kaj.pdf (2.175Mt)
Lataukset: 


Rautio, Kaj
Lahden ammattikorkeakoulu
2016
All rights reserved
Näytä kaikki kuvailutiedot
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2016121520662
Tiivistelmä
Tämän opinnäytetyön aiheena on Validia Ammattiopiston harjoitusvaraston suunnittelu, jossa opiskelijat osallistetaan suunnittelutyöhön. Tutkimuksen tavoitteena oli selvittää, miten logistiikan perustutkinnon erityisopiskelija omaksuu sisälogistiikan käsitteitä, ottaa osaa oppimisympäristön suunnitteluun ja toteuttaa harjoitusvaraston layoutin laaditun suunnitelman mukaan. Tavoitteena oli luoda malli, jonka avulla harjoitusvarasto toteutetaan niin, että opiskelijat luovat oman oppimisympäristön samalla oppien tekemällä.

Tutkimuksen teoreettisen viitekehyksen lähteinä on käytetty kirjallisuuden ja internetin lähteitä. Teoreettisen viitekehyksen ensimmäisessä osassa käydään läpi varastointiin liittyviä käsitteitä. Toisessa osassa käydään läpi harjoitusvaraston suunnittelua oppimisympäristönä.

Tutkimuksessa käytettiin kvalitatiivista tutkimustapaa. Tutkimus toteutettiin teemahaastattelun ja webropol -kyselyn avulla. Haastattelut ja webropol -kysely toteutettiin syksyn 2016 aikana. Haastatteluun osallistui yksi logistiikan toisen vuoden erityisopiskelijaryhmä, 10 opiskelijaa ja webropol -kyselyyn vastasi 23 opiskelijaa 30:stä. Webropol -kysely kohdennettiin siten, että yksi jokaisesta vuosikurssin ryhmästä vastaisi kyselyyn.

Tutkimuksen tuloksena saatiin selville logistiikan perustietojen tärkeyden merkitys erityisopiskelijalle onnistuneen oppimisympäristön suunnittelussa ja toteutuksessa. Käsitteiden sanoittamisen ja hahmottamisen vaikeus tuli myös selville harjoitusvaraston tilan hyödyntämisessä. Webropol -kyselystä selvisi myös työturvallisuuden korostus, opetuksen ja ohjauksen lisääntynyt tarve, työkalutuntemuksen puute ja tekemällä oppimisen tärkeys.
 
Kokoelmat
  • Opinnäytetyöt
Ammattikorkeakoulujen opinnäytetyöt ja julkaisut
Yhteydenotto | Tietoa käyttöoikeuksista | Tietosuojailmoitus | Saavutettavuusseloste
 

Selaa kokoelmaa

NimekkeetTekijätJulkaisuajatKoulutusalatAsiasanatUusimmatKokoelmat

Henkilökunnalle

Ammattikorkeakoulujen opinnäytetyöt ja julkaisut
Yhteydenotto | Tietoa käyttöoikeuksista | Tietosuojailmoitus | Saavutettavuusseloste