KoulutusalaKaakkois-Suomen ammattikorkeakouluKulttuurituotanto
Viitteet 1-16 / 16
-
Analysing pipeline for a realistic 3D game-ready weapon
(2023)The objective of the thesis is to analyse the process of creating a realistic 3D weapon to be implemented in a console or a computer game by making a model of an AKSU-74 assault rifle from scratch. The pipeline used for ... -
Creating an effective atmosphere for a horror game setup
(2021)Tämä opinnäytetyö tutkii miten luoda toimiva tunnelma ja peliympäristö kauhupeliin. Opinnäytetyön tutkimuksessa käydään läpi taustatutkimusta ja tarvittavia metodeja toimivan kauhupelitunnelman luomiseen. Kirjoittaja on ... -
Enhancing learning of real-life skills with storyfication : in a video game context
(2022)Storytelling has been an important part of human nature as long as humans have existed. The story is quite often one of the most important parts of any book, film, or video game. Storytelling, and more specifically, ... -
Fun to Learn: Using Hello World() videogame to motivate children in learning code
(2021)The videogame industry has grown rapidly in the last years to lead the entertainment industry. In addition, considering how engaging videogames are, they have become tools for a variety of means, even in the educational ... -
Game development for museums
(2023)Digitalisation in museums is visible through different strategies, use of 3D scanners for preservation purposes, designing of interactive exhibitions and creation of various digital solutions. The objective of the thesis ... -
Gamification of a sustainability strategy
(2022)Sustainability has increased its meaning in businesses in recent years and based on that, many companies have started to consider their impact on climate. Gamification has also gained attention, as it can be used as a ... -
Guide to Character Writing in Video Games
(2022)The objective of this thesis was to research different character writing techniques and methods used in game design to create a handbook suitable for game design. The thesis was created for a client, although the resulting ... -
How games and gamification can affirm emotional and social skills in children: case: MeikäMeikä-game’s functionality
(2022)Gaming and playing are inseparable parts of human nature, and increasingly vast aspect of our everyday activities. Game-based learning and gamification are expanding their reach in both educationalist and workplace settings. ... -
Ilmeen suunnittelu pelihankkeelle: Toimintatutkimus: Xamk Game Studios
(2020)Tässä tutkimuksessa aiheena oli tunnuksen ja ilmeen suunnittelu Xamkin alaosastolle, Xamk Game Studiosille. Xamk Game Studios on Xamkin hanke, jonka tavoitteena on kehittää Kymenlaaksoon ja Etelä-Savoon pelialan ... -
Kaupunkiviirin suunnittelu Joensuun kaupungille: viirinsuunnittelukilpailuun osallistuminen
(2021)Tämän opinnäytetyön aiheena oli kaupunkiviirin suunnittelu Joensuun kaupungille vuosittain järjestetyssä kilpailussa. Tavoitteena on luoda kilpailun teemaan liittyvä viirin kuvitus, joka mahdollisesti kilpailun voittamalla ... -
Kiertotalouden huomioiva suunnittelu: kiertotalous kalusteteollisuuden muotoiluprosessissa 2032
(2022)Opinnäytetyön tavoitteena oli tutkia tulevaisuudentutkimuksen keinoin kiertotalouden asemaa kalusteteollisuuden muotoiluprosessissa. Tärkein tutkimuskysymys oli: Miten kiertotalous näkyy kalusteiden muotoiluprosessissa ... -
Laiskakatti ja Faaraokissa sekä muita satuja: Satupuu-projektin raportti
(2007)Opinnäytetyömme on toiminnallinen projektityö, joka perustuu Ristiinassa kevättalvella 2006 tehtyyn Satupuu-projektiin. Projektiin osallistuivat Ristiinan kirjasto ja Hangastenmaan, Kirkonkylän, Kuomion, Pellosniemen sekä ... -
Making a game character move: Animation and motion capture for video games
(2021)The purpose of this thesis was to serve as an introduction and overview of video game animation; how the interactive nature of games differentiates game animation from cinematic animation, what the process of producing ... -
Sopimuspalokuntien onnettomuuksien ehkäisypalveluiden kehittäminen palvelumuotoilun menetelmin
(2022)Etelä-Karjalan pelastuslaitos siirtyy 1.1.2023 alkaen osaksi Etelä-Karjalan hyvinvointialueen järjestämisvastuuta. Pelastuslaitos ehkäisee riskienhallinnallaan onnettomuuksien muodostumista, pelastaa ja suojelee ... -
Tilan vaikutus hyvinvointiin: opiskelijoiden tilan osallistava suunnittelu
(2022)Opinnäytetyössä tutkittiin yksilön hyvinvointia tilan muodostaman henkilökohtaisen vaikutuksen näkökulmasta ja kuinka se ilmeni. Tutkimuksessa tarkasteltiin tilan käyttäjien henkilökohtaisia näkemyksiä, heidän toiveitaan ... -
Työkirjan taiton suunnittelu VALO-hankkeelle
(2020)Opinnäytetyön aiheena on suunnitella taitto Xamkin ja SOCOMin rahoittamalle hankkeelle, jonka nimi on VALO – Lapsiperheiden kokonaisvaltaisen hyvinvoinnin vahvistaminen. VALO-hanke on kansainvälinen hanke, joka tekee ...