Haku
Viitteet 1-10 / 17
Asiakaslähtöinen kohtaaminen kotihoidossa
(2019)
Tämän opinnäytetyön tarkoituksena oli selvittää, kuinka asiakaslähtöinen kohtaaminen toteutuu kotihoidossa työskentelevien hoitajien näkökulmasta, mitkä tekijät vaikuttavat asiakkaan kohtaamiseen sekä mitä valmiuksia ...
Hoitotyön keinoja kotihoidon asiakkaiden yksinäisyyden ennaltaehkäisyyn: Opas hoitohenkilökunnalle
(2020)
Opinnäytetyön tarkoituksena oli kehittää opas kotihoidossa työskentelevälle hoitohenkilökunnalle asiakkaan yksinäisyyden ennaltaehkäisyyn. Oppaan tavoitteena oli antaa hoitohekilökunnalle hoitotyön menetelmiä, keinoja ja ...
Hoitohenkilökunnan näkemyksiä pyöröovi-ilmiön taustoista kotihoidon asiakkailla
(2021)
Tämän opinnäytetyön tarkoituksena oli selvittää iäkkäiden kotihoidon asiakkaiden pyörö-ovi-ilmiöön johtavia syitä sekä siihen johtavia juurisyitä hoitohenkilöstön näkökulmasta. Tavoitteena oli löytää kehittämiskohteita, ...
Kotihoidon henkilöstön osaaminen sydämen vajaatoimintapotilaiden hoidossa
(2019)
Opinnäytetyössä tutkittiin Sosterin kotihoidon henkilöstön osaamista sydämen vajaatoimintapotilaiden hoidossa. Tavoitteena oli tuottaa kyselyn pohjalta tietoa työntekijöiden tämänhetkisestä osaamisesta ja mahdollisista ...
Moniammatillisuuden merkitys kotihoidon asiakkaan lääkehoidossa
(2020)
Ikääntyvän väestön lisääntyessä myös kotihoidon asiakasmäärät tulevat kasvamaan entisestään. Vuoden 2018 lopussa suomessa 65 - 84-vuotiaita oli 19,2 % väestöstä ja on ennustettu, että vuonna 2030 heitä olisi jo 22,3 %. ...
Kaatumisten ehkäisy kotihoidossa
(2020)
Tämän opinnäytetyön tarkoituksena oli selvittää, mitkä ovat yleisiä syitä ikääntyneiden kaatumistapaturmiin ja millä tavoin kaatumisia voidaan ehkäistä kotihoidossa. Opinnäytetyöntavoitteena oli tuottaa tietoa kaatumistapaturmista ...
Asiakkaiden osallistamisen vahvistaminen päivittäisissä toiminnoissa hoitotyön keinoin
(2023)
Opinnäytetyön tarkoitus oli selvittää, miten asiakkaiden osallistamista voitaisiin
vahvistaa päivittäisissä toiminnoissa. Tavoite oli koota tietoa osallistamisen tavoista ikääntyneiden päivittäisistä toiminnoista. ADL- ...
Etähoiva–virtuaalinen asiakaskohtaaminen kotihoidossa.
(2021)
Suomessa ikääntyneiden osuus väestöstä nousee jatkuvasti, kun taas työikäisten määrä on laskussa. Kotihoidon asiakkaiden määrä lisääntyy entisestään väestönrakenteen muutoksen vuoksi, yhä useampi iäkäs tarvitsee tukea ...
Digitalisaation hyödyntäminen kotihoidossa
(2022)
Ikääntyneiden osuus väestöstä lisääntyy nopeasti ja samalla kotihoidon asiakkaiden määrä nousee. Nykyisillä hoitajaresursseilla ei yksin pystytä vastaamaan kasvavaan ikääntyneiden määrään ja sen mukanaan tuomiin tarpeisiin. ...
Kirjaamisen sisällön kehittäminen Pieksämäen kaupungin kotihoidossa
(2021)
Tulevaisuudessa ikääntyneiden määrä lisääntyy, ja yhä useammin asiakkaiden hoito järjestetään kotona. Tämä lisää kotihoidon kehittämisen tarvetta. Kotihoidon asiakkaiden hoito on moniammatillista, hoitoon osallistuu useita ...