Haku
Viitteet 1-7 / 7
Chatbotit ja digitaalinen ohjaustyö − Asiantuntijoiden näkemyksiä chatbottien osallistavaan kehittämiseen
(2020)
Opinnäytetyössä haettiin vastauksia kysymyksiin chatbottien eli ihmisten välistä
keskustelua jäljittelevien tietokoneohjelmien mahdollisuuksista ja haasteista digitaalisen nuorten tieto-, neuvonta- ja ohjaustyön välineenä ...
Mä oon, kuka mä oon: erityistä tukea tarvitsevien nuorten seksuaali- ja sukupuoli-identiteetin pohdinnan vahvistaminen
(2023)
Opinnäytetyön tarkoituksena oli vahvistaa nuorten seksuaali- ja sukupuoli-identiteetin pohdintaa erityisammattiopisto Luovissa. Opiskelijoiden keskuudessa oli noussut tarve ajankohtaiselle ja selkokieliselle seksuaalikasvatukselle ...
Omaohjaajatyön kehittämistarpeet lastenkotiympäristössä
(2023)
Opinnäytteessä selvitettiin eräässä lastenkodissa tehtävään omaohjaajatyöhön liittyviä kehityskohteita omaohjaajatyön laadun ja yhdenvertaisuuden parantamiseksi. Lastensuojelulaitoksessa työskentelevä omaohjaaja vastaa ...
YHTEISÖLLISYYDEN MERKITYS NUORILLE DIGITAALISEN PELAAMISEN KONTEKSTISSA
(2023)
Digitaalinen pelaaminen on viimeisten vuosien aikana ollut selvässä nousussa. Yleisesti pelaaminen onkin mielletty nuorten miesten harrastukseksi. Pelaamisen lisääntyessä myös nuorten naisten osuus pelaajista on noussut. ...
Selvitys nuorisovaltuutettujen kokemasta koherenssin tunteesta nuorisovaltuustotoiminnassa
(2023)
Tässä opinnäytetyössä tutkitaan suomalaisten nuorisovaltuutettujen koherenssin tunnetta nuorisovaltuustotoiminnassa. Tutkimuksessa etsitään vastauksia viiteen tutkimuskysymykseen:
1. Mikä on nuoren koherenssin tunne ...
NUORTEN SITOUTUMINEN TOISEN ASTEEN AMMATILLISIIN OPINTOIHIN PERHO LIIKETALOUS- OPISTOSSA
(2024)
Opinnäytetyön tavoitteena oli tutkia nuorten sitoutumisesta toisen asteen opintoihin Perho Liiketalousopistossa. Aihe oli ajankohtainen, sillä siihen vaikuttivat suuresti yhteiskunnassa olevat koulutuksiin liittyvät ...
Nuorten mielenterveyden muutos Savonlinnassa vuosina 2017-2021
(2024)
Tämän opinnäytetyön tarkoituksena oli selvittää, millaisia muutoksia nuorten
mielenterveydessä on tapahtunut vuosien 2017 ja 2021 välillä. Aineistona
työssä käytettiin kouluterveyskyselyjä vuosilta 2017, 2019 ja 2021. ...