Haku
Viitteet 1-10 / 11
Koneoppimisen hyödyntäminen pelikehityksessä
(2020)
Koneoppiminen on viimevuosina noussut yhdeksi kysytyimmistä osa-alueista tietotekniikan parissa. Opinnäytetyössäni käsittelen mahdollisuuksia pelikehityksen tiimoilta. Työn tavoite oli selvittää, onko Unityn Machine Learning ...
IFC-MALLIN TUONNIN AUTOMATISOINTI UNITY-PELIMOOTTORIIN
(2020)
Opinnäytetyön tavoitteena on testata ja perehtyä erilaisiin IFC-tiedostojen
tuontityökaluihin ja laajennuksiin koskien Unity-pelimoottoria, sekä saada ymmärrys rakennustietomallinnuksen hyödyistä. Opinnäytetyö tehdään ...
Verkkosivujen käyttökokemuksen parantaminen
(2022)
Tämän opinnäytetyön tavoitteena oli parantaa asiakkaan kokemaa käyttökokemusta verkkosivuilla. Kehittämistehtävänä oli suunnitella käyttökokemus
verkkosivuilla niin, että se on laadukas, mieleenpainuva, helppokäyttöinen ...
Sovelluskehittäjän päiväkirja
(2022)
Toimeksiantajayritys Kela haluaa toteuttavaksi päiväkirjan, jossa seurataan sovelluskehittäjän päivittäisiä töitä. Opinnäytetyö on jaettu kahteen osaan. Ensimmäisessä osassa käydään läpi sovelluskehitykselle olennaisia ...
Tietokantakäsittely asiakasprojektille Prisman ja GraphQL:n avulla
(2022)
Opinnäytetyön tavoitteena on tutkia ja löytää keinoja parantaa tietokantajärjestelmien käsittelyä ammattimaisessa ohjelmistokehityksessä ottamalla käyttöön GraphQL-palvelin sekä ORM-ohjelmointitekniikkaa käyttävä Prisma. ...
Suunnittelumallit verkkosovelluksessa
(2022)
Opinnäytetyön tavoitteena oli kehittää olemassa olevaan verkkosovellukseen yksinkertainen käyttäjähallinta. Toimeksiantajana työlle oli IT-alan yritys Oy Gambit Labs Ab. Raportti kuvailee yleisellä tasolla Microsoftin ...
Merkkijonojen vertailu sumeaa logiikkaa hyödyntäen
(2023)
Opinnäytetyön tavoitteena oli toteuttaa Python-ohjelma, joka vertailee kahden aineiston merkkijonoja keskenään ja luoda yhtäläisyyksien pohjalta uusi pandas-taulukko. Työ toteutettiin toimeksiantona, jonka antoi XAMK Datalab ...
Virtualisoidun ihmishahmon simulointi lisätyssä todellisuudessa
(2023)
Opinnäytetyössä tutkitaan virtualisoidun ihmishahmon luomista ja hahmon
tuomista lisättyyn todellisuuteen käyttäen mobiililaitetta. Työssä tutkittiin virtuaalisten ihmishahmojen luomista. Hahmon mallien optimoimista ...
Videotuotannon tarinankerronta ja käsikirjoitus: Audiovisuaalisen yritystarinan tuotanto
(2023)
Tämän opinnäytetyön tarkoituksena oli tuottaa videoita liittyen yrityksiin ja heidän tarinoihinsa Xentrelle. Xamkin yrittäjyyden ja innovaatioiden tutkimus- ja koulutusyksikkö Xentre tarvitsi videoita viestintä- ja ...
Android-sovelluksen valmistusprosessi ideasta Play-kauppaan
(2023)
Opinnäytetyön tavoitteena on selvittää Android-sovelluksen valmistusprosessin eri vaiheet sekä toteuttaa sovelluskauppaan julkaistava sovellus. Opinnäytetyö on muodoltaan raportti, eli siinä käydään läpi itse tekemisen ...