Theseus käyttökatko ma 22.4. klo 12 alkaen. Katko jatkuu 22.4. klo 15 asti ja on koko Theseuksen laajuinen. Lisäksi töiden käsittely ja syöttö on estetty ti 23.4. ainakin klo 12 asti.
Theseus service break from Mon 22.4. at 12:00. The break will last until 15:00 on Mon 22.4. and is Theseus-wide. In addition, processing and uploading of work will be blocked until at least 12:00 on Tue 23.4.
Haku
Viitteet 1-10 / 12
Suomen Hopealinja Oy:n riskienhallinnan nykytila ja kehittäminen
(2021)
Tämä on yritysten riskejä sekä niiden hallintaa käsittelevä opinnäytetyö, jossa riskejä tutkittiin erityisesti työn tilaajana toimineen kotimaan matkustaja-alusvarustamon, Suomen Hopealinja Oy:n, näkökulmasta. Työn päämääränä ...
Inhimillisen tekijän huomiointi suomalaisessa merionnettomuuksien viranomaiskäsittelyssä
(2019)
Tutkimuksessa kartoitettiin suomalaisten viranomaisten valmiuksia tunnistaa inhimillinen tekijä merionnettomuuksien käsittelyn yhteydessä. Tutkimuksen teoreettinen viitekehys on turvallisuusteorian keskeisten tutkijoiden ...
Ulkomaanliikenteen kauppa-alusten työsuojelutarkastukset – Kansallisen työsuojelulainsäädännön ja merityöyleissopimuksen tarkastelu
(2023)
Opinnäytetyössä tarkastellaan alan työsuojelulainsäädäntöä ja merityöyleis-sopimuksen sisältöä sekä valotetaan työsuojeluviranomaisten roolia alan valvonnassa. Työn tavoitteena oli selvittää, mitkä Suomen työsuojelulainsäädännön ...
Merenkulun ja logistiikan erikoistumiskoulutus korkeakouluverkostossa : Ehdotukset opintojaksoista
(Kaakkois-Suomen ammattikorkeakoulu, 2017)
Erikoistumiskoulutus on uusi koulutusmuoto tutkinto- ja täydennyskoulutuksen rinnalla. Suomen meriklusterissa, jonka kolme pääryhmää ovat meriteollisuus, merenkulku ja satamatoiminnot, ei ole vielä omaa erikoistumiskoulutusta. ...
Henkilökohtainen työturvallisuus luotsin otto- ja jättötilanteessa
(2022)
Luotsien ja kutterinhoitajien työturvallisuuden varmistaminen luotsin ottotilanteissa on haastava tehtävä, koska luotsaustoimintaa harjoitetaan kaikkina vuodenpäivinä kellon ympäri kansainvälisessä toimintaympäristössä. ...
Kotimaisen työvoiman varmistaminen suomalaisessa merenkulussa nyt ja tulevaisuudessa
(2022)
Tämän opinnäytetyön aiheena oli selvittää kotimaisen työvoiman riittävyyttä
merenkulussa nyt ja tulevaisuudessa. Työssä tarkastellaan olemassa olevia
ongelmia, imagoa, työllistymistä, koulutusta ja opiskelijoiden ...
Esiselvitys työveneiden uusimistarpeesta Neste Oyj:n Porvoon Kilpilahden satamassa
(2022)
Satamassa työskentelevien operaattoreiden yksi merkittävä työtehtävä on työveneiden operointi. Tämän tehtävän laadukkaaseen suorittamiseen tarvitaan
asianmukaista työvenekalustoa sekä ammattitaitoisia veneenkuljettajia. ...
VESILIIKENNELAIN MUKAISET ALUEELLISET JA VESIKULKUNEUVOTYYPPIÄ KOSKEVAT KIELLOT JA RAJOITUKSET - Päätösten tiedonhallinta ja toimeenpanon valvonta
(2022)
Uusi vesiliikennelaki 782/2019 tuli voimaan 1.6.2020. Lain muutoksen myötä Liikenne- ja viestintäviraston (Traficom) tehtäväksi siirtyivät alueellisilta elinkeino-, liikenne- ja ympäristökeskuksilta (ELY-keskukset) ...
Business coachingin soveltuvuus suomalaisessa merenkulussa
(2022)
Tämän opinnäytetyön tavoitteena oli selvittää business coaching -menetelmän soveltuvuus suomalaisessa merenkulussa johtamistaitojen ja työhyvinvoinnin näkökulmasta. Samalla tutkittiin menetelmän tunnettavuutta sekä ...
Selvitys vahtiperämiehenkirjaan meripalveluksi hyväksyttävän simulaattorikoulutuksen sopivasta kestosta ja määrästä
(2023)
Suomessa vahtiperämiehenkirjaan vaadittavasta meripalvelusta voidaan aluksen miehityksestä ja laivaväen pätevyydestä annetun valtioneuvoston asetuksen perusteella suorittaa enintään kuukauden mittaisena simulaattorissa ...