Haku
Viitteet 1-10 / 212
Yritys X:n työntekijäpersoonien muodostaminen palvelumuotoilun keinoin
(2024)
Opinnäytetyön tavoitteena oli selvittää, millaisia työntekijäpersoonia Yritys X:n työntekijöiden joukosta löytyy. Opinnäytetyön prosessi mukaili palvelumuotoilun luovan ajattelun ja iteroivan työskentelytavan sallivaa ...
Rivitaloasunnon remonttisuunnitelma liikuntarajoitteisen lapsen kehitystä tukevaksi
(2024)
Tämä opinnäytetyö käsittelee 1960-luvulla rakennetun rivitaloasunnon suunnitteluprosessia, jossa lähtökohtana suunnittelulle on perheen SMA-sairautta sairastavan liikuntarajoitteisen lapsen hyvinvoinnin ja itsenäisen ...
Helsinki Pride -yhteisö ry:n jäsenpalveluiden palvelupolun kehitys
(2023)
Tässä opinnäytetyössä tutkittiin seksuaali- ja sukupuolivähemmistöjen etua
ajavan Helsinki Pride -yhteisö ry:n jäsenpalveluiden palvelupolkua sekä jäsenten tyytyväisyyttä ja toiveita palveluja kohtaan. Tutkimuksessa ...
Brändikäsikirja hevostallille
(2023)
Opinnäytetyö käsittelee hevostallin brändin rakentamista. Työn tuloksena on asiakkaana olevalle hevostallille, Mustilan Farmille, luotu brändikäsikirja. Opinnäytetyön päätutkimuskysymyksenä on: ”Miten luoda toimiva ...
Portrayal of Non-Cisgender Characters in Video Games
(2023)
The objective of the thesis was to gain information on how non-cisgender gamers relate to the current state of non-cisgender representation in video games and what hopes they have for future inclusion. This information was ...
Game props research and design: Interactivity and telling a story
(2023)
Props in games are an important part of delivering immersive experience to the player. Yet when it came to available research, prop design lacked deeper studies with aspects such as narrative and interactive purposes of ...
Creating a convincing villain: character design for a video game
(2023)
Video games have become another way of telling stories, creating worlds and works of art, so it is important to be able to create deep characters that seem convincing and even “real” in their immersive behaviors, feelings, ...
Card Game Balancing: Balancing digital and print trading card games across casual and competitive environments
(2023)
The thesis dives deep into the intricate world of trading card games, focusing on their balance in various publishing and gaming environments. Through qualitative analysis, it explores prominent sample games such as Duel ...
Balancing and testing a skill-based progression system for a mobile card game
(2023)
The aim of the study was to figure out and test what is a good skill tree balance
for commissioners’ game. It was also researched what is considered to be a good
pacing of skills and rewards in general.
Both qualitative ...
Indigenous Ghanaian folk games: Interactive visual stories
(2023)
Folk games and storytelling is an integral part of people's culture, that manifests
itself in various aspect of oral tradition. Cultural values and norms represent the
core beliefs and system of ruling in most Akan ...