Haku
Viitteet 1-10 / 11
Väyläviraston digiarkiston käyttäjäkokemus ja käytettävyys
(2023)
Opinnäytetyössä perehdytään toimeksiantajan uuteen digiarkistoon, sen käyttäjäkokemukseen ja käytettävyyteen pääkäyttäjien näkökulmasta. Järjestelmän tarkoituksena on hallita organisaation sähköistä aineistoa, huolehtia ...
Tiedon pirstaloituminen ja hajaantuminen tiedon kokonaishallinnan ongelmana
(2023)
Tiedon ja tietojärjestelmien lisääntyessä tieto hajaantuu ja pirstaloituu useaan eri järjestelmään. Tietoa hyödynnetään johtamisessa, tehtävien suorittamisessa sekä toiminnan dokumentoimisessa mahdollista myöhempää käyttöä ...
Unelmien hakulomake: käyttö- ja asiakaskokemuksen kehittäminen perusopetuksen jälkeisen koulutuksen yhteishaussa
(2023)
Tämän opinnäytetyön tavoitteena oli kehittää valtakunnallisen opintopolku.fi -palvelun perusopetuksen jälkeisen koulutuksen hakulomaketta entistä käyttäjäystävällisemmäksi ja käytettävämmäksi palvelumuotoilun keinoin sekä ...
KYBERSIETOISUUDEN HUOMIOIMINEN HANKKEISSA
(2022)
Tutkittavana oleva käsite oli kybersietoisuus. Opinnäytetyön tarkoituksena oli tuottaa uutta ja luotettavaa tietoa kehittämään kybersietoisuuden huomioimista hankkeen toiminnassa. Tutkimustehtävänä oli selvittää Puolustusvoimien ...
Verkkosivuston käyttäjälähtöinen kehittäminen Case: rakennusalan tilaajat ja palveluntoimittajat
(2022)
Opinnäytetyön tarkoituksena oli uudistaa HSE Network -verkkosivusto hyödyntämällä yhteiskehittämisen menetelmiä. Sivusto siirrettiin Microsoft Office 365 -ympäristöstä Google Sites -palveluun vuonna 2019. Teknisen ...
Käytettävyyskysely HyviöPro-mobiilisovellukselle
(2021)
Mobiiliteknologia on arkipäiväistynyt, ja sen käyttö on lisääntynyt maailmanlaajuisesti nopeasti. Terveydenhuollossa on havahduttu siihen, etteivät resurssit tule riittämään tulevaisuudessa nykymuotoiseen terveydenhuoltoon. ...
Visualisointi : selkoa sopimuksiin
(2021)
Opinnäytetyössä tarkastellaan visualisointia ja visualisoinnin mahdollisuuksia sopimuksissa. Miten sisällön ymmärrystä ja hahmotusta voidaan lisätä ja tukea visuaalisuudella? Millaisilla keinoilla teksti muuttuu luettavammaksi ...
Käyttäjäkokemuksen muuttuminen kirjastojärjestelmän vaihdossa: vaikutukset henkilöstön tunne- ja kokemustiloihin sekä työhön
(2020)
Opinnäytetyön tavoitteena oli selvittää Kaakkois-Suomen ammattikorkeakoulun Kirjastopalveluissa vuonna 2019 tehdyn kirjastojärjestelmän vaihdoksen vaikutuksia henkilöstön käyttäjäkokemuksiin. Vastauksia haettiin viiteen ...
Kohti toimivaa intranetiä: sisältöjen ja rakenteen käyttäjälähtöinen kehittäminen
(2020)
Tämän opinnäytetyön tavoitteena oli selvittää, minkälaiset sisällöt ja rakenne intranetissä palvelisivat parhaiten Opintokeskus Siviksen työntekijöitä.
Opintokeskukseen hankittiin intranet vuonna 2017. Samaan aikaan ...
KELAN VERKKOHAKEMUKSEN KEHITTÄMINEN KÄYTTÄJÄKESKEISESTI: Prototyypit toimeentulotuen yrittäjätieto-osioista
(2020)
Kehittämistarve ja idea siitä, että Kelan perustoimeentulotuen yrittäjäasiakkaiden verkkohakemista voitaisiin sujuvoittaa ja hakemuksen käsittelyaikaa lyhentää, syntyi oman työn kautta. Ongelmana nähtiin erillinen hakemuksen ...