Hyppää sisältöön
    • Suomeksi
    • På svenska
    • In English
  • Suomi
  • Svenska
  • English
  • Kirjaudu
Hakuohjeet
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.
Näytä viite 
  •   Ammattikorkeakoulut
  • Turun ammattikorkeakoulu
  • Opinnäytetyöt (Avoin kokoelma)
  • Näytä viite
  •   Ammattikorkeakoulut
  • Turun ammattikorkeakoulu
  • Opinnäytetyöt (Avoin kokoelma)
  • Näytä viite

Pakkopullaa vai terveellistä herkkua? : arviointitutkimus Hyvinkään kaupungin Kulttuuripolku-toiminnasta

Sälpäkivi, Satu (2017)

 
Avaa tiedosto
Salpakivi_Satu_ont_2017.pdf (901.2Kt)
Lataukset: 


Sälpäkivi, Satu
Turun ammattikorkeakoulu
2017
All rights reserved
Näytä kaikki kuvailutiedot
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-201701161410
Tiivistelmä
Artikkelissa tarkastellaan Hyvinkään kaupungin Kulttuuripolku-toimintaa. Arviointitutkimuksessa pyrittiin selvittämään, millainen merkitys Kulttuuripolulla on lapsen innostamisessa taiteen ja kulttuurin pariin, ja toisaalta keräämään tietoa siitä, kuinka iso rooli oppilaan vanhemmilla on lapsen taide- ja kulttuuriharrastuksen tukemisessa.

Arviointitutkimus osoitti, että Kulttuuripolku-kohteita voisi markkinoida nykyistä laajemmin ja tehostaa tiedottamista myös lasten ja nuorten vanhemmille. Taide- ja kulttuuritoimijalle Kulttuuripolku on myös viestintäkanava ja mahdollisuus uusien asiakkaiden hankintaan.

Tutkimus toteutettiin kyselytutkimuksena Hyvinkään peruskoulun 9.-luokkalaisille ja heidän vanhemmilleen keväällä 2016. Kyselyn lisäksi oli kuusi havainnointikäyntiä eri Kulttuuripolku-kohteissa helmi-toukokuussa 2016, yksi havainnointikäynti joulukuussa 2016.

Kulttuuripolku-toiminta antaa lapselle ja nuorelle mahdollisuuden luoda elinikäinen kulttuurisuhde; he ovat tulevaisuuden aktiivisia kulttuurinkäyttäjiä. Siksi peruskoulussa tapahtuva kulttuuri- ja taidekasvatus on tärkeää ja siihen tulisi panostaa nykyistä enemmän kaikilla luokka-asteilla. Ammattitaiteilijoiden käyttäminen opettajan työparina projektiluonteisesti tai opastajana luovien työmenetelmien käyttöön toisi uusia näkökulmia arjen opetustyöhön.
 
Kokoelmat
  • Opinnäytetyöt (Avoin kokoelma)
Ammattikorkeakoulujen opinnäytetyöt ja julkaisut
Yhteydenotto | Tietoa käyttöoikeuksista | Tietosuojailmoitus | Saavutettavuusseloste
 

Selaa kokoelmaa

NimekkeetTekijätJulkaisuajatKoulutusalatAsiasanatUusimmatKokoelmat

Henkilökunnalle

Ammattikorkeakoulujen opinnäytetyöt ja julkaisut
Yhteydenotto | Tietoa käyttöoikeuksista | Tietosuojailmoitus | Saavutettavuusseloste