Opasblogi Antalyaan
Partala, Pinja; Salmela, Jasmin (2017)
Partala, Pinja
Salmela, Jasmin
Kajaanin ammattikorkeakoulu
2017
All rights reserved
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2017052610374
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2017052610374
Tiivistelmä
Tämän toiminnallisen opinnäytetyön tarkoitus oli perustaa opasblogi Antalyaan. Blogin tavoitteena oli antaa kattavaa informaatiota Antalyan vetovoimatekijöistä ja tarjonnasta. Blogin kohderyhmä on nuoret omatoimimatkailijat, jotka ovat kiinnostuneet matkustamaisesta Antalyaan. Blogimme käsittelee mm. rantavaihtoehtoja, ostosmahdollisuuksia sekä nähtävyyksiä, jotka ovat mielestämme olennaisia Antalyaan matkustettaessa.
Opinnäytetyömme teoriaosuus koostuu matkailun vetovoimatekijöistä, matkailijoiden motiiveista, tilastoista sekä erilaisten matkailijatyyppien luokittelusta. Opinnäytetyömme on toiminnallinen, joten myös siitä on avattu teoriataustaa. Näiden lisäksi teoriaosuuteen kuuluu asiaa blogin käsitteistä, eri kirjoitustyyleistä sekä blogin promootiosta. Blogin markkinointi osoittautui tärkeimmäksi tehtäväksi tässä projektissa, sillä ilman markkinointia ei olisi ollut mahdollista päästä tähän lopputulokseen tai tehdä arviointia. Sosiaalisen median tärkeys ja sen vaikutukset tulivat esiin opinnäytetyöprosessin aikana.
Teoriaosuuden jälkeen on kerrottu blogin perustamisesta ja sen eri vaiheista. Tekstin tukena on käytetty kuvia havainnollistamaan tuotostamme. Blogimme perustuu täysin omiin kokemuksiimme, joita saimme vaihto-opiskeluvuoden aikana. Blogin kuvat sekä videot ovat kaikki itse ottamiamme.
Asetimme realistiset tavoitteet kävijämäärien sekä kommenttien suhteen, joten tavoitteemme ylittyi helposti. Julkaisimme blogiin tekstejä kolmen viikon ajan ja sinä aikana se keräsi kävijöitä 1575. Tavoitteemme ylittyi vierailijoiden kansainvälisyyden osalta. Vierailijoita oli ympäri Eurooppaa ja jopa sen ulkopuolelta. Yksi tavoitteemme oli saada kommentteja itse blogin lisäksi myös sosiaalisen median palveluihin, missä onnistuimme kiitettävästi.
Opinnäytetyömme teoriaosuus koostuu matkailun vetovoimatekijöistä, matkailijoiden motiiveista, tilastoista sekä erilaisten matkailijatyyppien luokittelusta. Opinnäytetyömme on toiminnallinen, joten myös siitä on avattu teoriataustaa. Näiden lisäksi teoriaosuuteen kuuluu asiaa blogin käsitteistä, eri kirjoitustyyleistä sekä blogin promootiosta. Blogin markkinointi osoittautui tärkeimmäksi tehtäväksi tässä projektissa, sillä ilman markkinointia ei olisi ollut mahdollista päästä tähän lopputulokseen tai tehdä arviointia. Sosiaalisen median tärkeys ja sen vaikutukset tulivat esiin opinnäytetyöprosessin aikana.
Teoriaosuuden jälkeen on kerrottu blogin perustamisesta ja sen eri vaiheista. Tekstin tukena on käytetty kuvia havainnollistamaan tuotostamme. Blogimme perustuu täysin omiin kokemuksiimme, joita saimme vaihto-opiskeluvuoden aikana. Blogin kuvat sekä videot ovat kaikki itse ottamiamme.
Asetimme realistiset tavoitteet kävijämäärien sekä kommenttien suhteen, joten tavoitteemme ylittyi helposti. Julkaisimme blogiin tekstejä kolmen viikon ajan ja sinä aikana se keräsi kävijöitä 1575. Tavoitteemme ylittyi vierailijoiden kansainvälisyyden osalta. Vierailijoita oli ympäri Eurooppaa ja jopa sen ulkopuolelta. Yksi tavoitteemme oli saada kommentteja itse blogin lisäksi myös sosiaalisen median palveluihin, missä onnistuimme kiitettävästi.