KoulutusalaTampereen ammattikorkeakouluLiiketalous, hallinto ja markkinointi
Viitteet 1-20 / 2635
-
21st century recessions in the European Union : a correlation between recession and profitability
(2021)This study was conducted to find out of if there is a correlation between the 21st century recessions and profitability of European enterprises operating in mining and quarrying, manufacturing, construction of buildings, ... -
35-44-vuotiaan kuuntelijan suhde Radio Hämeeseen
(Tampereen ammattikorkeakoulu, 2005) -
A market analysis and marketing plan on Green Café Business: a case of Gwangju City, South Korea
(2020)Coffee shop is a robust and dynamic market in South Korea. It is a competitive market with thousands of existing businesses and more and more new entrants every single day. However, due to the high demand, there is still ... -
A marketing analysis of household appliances market in Finland : a case study for the Haier Group
(Tampereen ammattikorkeakoulu, 2009) -
A marketing strategy for soundly sleeping dragon in the Finnish market : case: Tan Minh Single Women Cooperative
(Tampereen ammattikorkeakoulu, 2009) -
A marketing strategy for sustainable growth : case study Sky-media company limited
(2019)Sustainability is becoming a vital concept for businesses nowadays. Therefore, the purpose of this dissertation was to analyse Sky-media's business situation using existing theories and media industry information. In ... -
A Program of Hope : Finnish in-service teacher training impact in the Brazilian education system
(2019)This study’s main objective was to find out what impact results arise from the in- service teacher trainings offered by TAMK Edu, the department for extension courses of TAMK (Tampere University of Applied Sciences). The ... -
A strategic marketing plan
(2020)Tämän opinnäytetyön tavoitteena oli luoda toteutettavissa oleva, strateginen markkinointisuunnitelma asiakkaalle ja asiakkaan mobiilisovellukselle. Asiakkaan mobiilisovellus perustuu käyttäjien luomaan dataan ja viimeisimpien ... -
A usability research of an innovative start-up company : case ReturnMe
(Tampereen ammattikorkeakoulu, 2006) -
Academic Adventures etätapahtuma
(2020)Työ tehtiin Hurma projektit Osuuskunnalle, joka oli järjestämässä Academic Adventures 2020 - tapahtumaa. Tapahtuma jouduttiin perumaan Covid-19 epidemian johdosta ja he halusivat vastata ongelmaan, miten tapahtuman voisi ... -
Achieving growth by attracting customers for Nordea Hämeenkyrö-Kyröskoski
(Tampereen ammattikorkeakoulu, 2010)The objective of this thesis was to provide an action plan for Nordea Hämeenkyrö-Kyröskoski office for spring 2011, which would ensure achieving objectives of a three-year Road to Growth project. The theoretical section ... -
Actualising the sustainable development goals with the Vertical Tower Farm
(2020)Civilisation requires food security, food security depends on agriculture, and agriculture depends on the environment and climate. Unsustainable food production practices threaten ecosystems, biodiversity, climate, and ... -
Adding value to the customer through customer relationship mangement : case: Ruukki
(Tampereen ammattikorkeakoulu, 2008) -
Advancing digital alumni learning : analysing and developing digital learning offers on a national alumni portal in a service design process
(2021)This thesis looks at digital learning offers for alumni on a national alumni portal as part of the portal’s overall alumni strategy. The Alumniportal Deutschland was introduced as Germany’s national platform and approach ... -
Affiliate marketing campaign with social media micro-influencers
(Tampereen ammattikorkeakoulu, 2018)This Bachelor’s thesis was conducted in cooperation with men’s fashion E-commerce company Jerone Oy from Tampere, Finland. The purpose of this thesis is to test the potential success of utilizing affiliate marketing through ... -
After print -huoltopalvelujen tehostaminen
(Tampereen ammattikorkeakoulu, 2016)Työ käsittelee huoltotoiminnan parhaita käytänteitä, joita yleisten johtopäätösten lisäksi etsitään ja sovelletaan case-yrityksen after print -huolto-osaston tarpeisiin. Työn tavoitteena oli löytää näitä parhaita käytänteitä ... -
"AINA LIIAN KALLISTA" : Tutkimus B2B-myynnin kovimmista haasteista vallitsevassa taloustilanteessa
(Tampereen ammattikorkeakoulu, 2010)Tiivistelmä Opinnäytetyön tavoitteena oli selvittää myynnin ammattilaisten kovimmat haasteet B2B-myyntiprosessin eri vaiheissa. Tarkoituksena oli löytää ne myynnin esteet, joihin myyjät tällä hetkellä helpoimmin kompastuvat ... -
Aina voi toimia toisin : Omavalvontasuunnitelma yksityiselle sosiaalipalvelun tuottajalle case Tampereen Nuorten turvatalo
(Tampereen ammattikorkeakoulu, 2012)Yksityisen sosiaalipalvelualan tuottajien lisääntyessä ja toiminnan monimuotoistuessa lainsäätäjät ja valvontaviranomaiset ovat nähneet tarpeelliseksi, että palvelujen laatua tulee valvoa enemmän ja toimintaa yhdenmukaistaa ... -
Aineettoman pääoman arvostaminen ja hyödyntäminen liiketoiminnassa
(Tampereen ammattikorkeakoulu, 2006) -
Air Cargo Trailer Operations Between Finland And The Netherlands : Can Freight Frame Oy Enter The Competition?
(Tampereen ammattikorkeakoulu, 2014)This research evaluates the possibility for Freight Frame to expand their business in the field of logistics. In more detail, the research analyses the possibility for Freight Frame to enter the market of air freight trailer ...