KoulutusalaTampereen ammattikorkeakouluMedia-ala

    • 10 hours 

      Pesonen, Merja (2023)
      Logline: A driving school student with a fear of driving must find a way out from a hijacking – and save himself and his eccentric driving school teacher. Synopsis: Ville and Jessica have sex in vintage car, parked in ...
      Rajattu käyttöoikeus / Restricted access / Tillgången är begränsad
    • 16 mm filmin simulointi värimäärittelyohjelmassa 

      Tuovinen, Heikki (2019)
      Opinnäytetyön tavoitteena oli selvittää, kuinka digitaalisen formaatin materiaali saataisiin muistuttamaan siltä, kuin se olisi kuvattu filmille. Tarkoituksena oli pyrkiä jäljentämään digimateriaalia niin hyvin kuin ...
    • 1h+kk+studio : tietokonepohjaiset kotistudiot musiikkibisneksessä 

      Elo, Jussi (Tampereen ammattikorkeakoulu, 2006)
    • 25 000 euron matkakassa : Mainoskampanjan tuotantoprosessi 

      Sorsa, Ville (Tampereen ammattikorkeakoulu, 2010)
      Tein opinnäytetyönä The Voicelle ja Travellinkille vuoden 2010 kevään 25 000 euron matkakassa -kampanjan äänituotannon. Tuotannosssa toimin säveltäjänä, sovittajana, äänittäjänä, editoijana, miksaajana sekä vastaavana ...
    • 2D Animation in the World of Augmented Reality 

      Kataja, Terhikki (2019)
      The purpose of this thesis was to explore how 2D animation can be linked and used with augmented reality on mobile devices. When thinking about augmented reality, the first association is usually with animated 3D objects. ...
    • 2D animation vs. visual novels : mediums in comparison 

      Maijanen, Karolina (2023)
      The purpose of this thesis was to analyze the creation process of both visual novels and 2D animation, as well as to evaluate where their strong and weak points lie when it comes to telling stories. While the two are ...
    • 3D in animated storyboards : 3D’s impact on animatics in animation industry 

      Kyllönen, Miilo (2020)
      Since the formative years of computer graphics, they have greatly impacted the creation of animated storyboards and techniques used in the animation industry. How have CG and 3D modelling changed the flow of the pre-production ...
    • 3D modeling pipeline for games : work methods for low poly models with hand painted textures 

      Gomes Sarmento Da Fonseca, Ana (Tampereen ammattikorkeakoulu, 2018)
      This thesis is meant as a guidebook of the 3D modeling creation pipeline for games and its workflow, with a special focus on texturing models using the hand painted texturing style, as opposed to a more realistic style, ...
    • 3D printing alternatives for consumers on a budget in Finland 

      Ikonen, Ada (2023)
      This thesis examined the increasing global awareness and interest in 3D printing, specifically among the public, creatives, and hobbyists. Despite being nearly 40 years old, 3D printing technology continues to possess an ...
    • 3D-mallit HD elokuvassa : case: Iron Sky 

      Ahokas, Samuli (Tampereen ammattikorkeakoulu, 2007)
    • 3D-metsän mallintaminen lyhytelokuvaan Metsästäjä 

      Koskinen, Jari (Tampereen ammattikorkeakoulu, 2015)
      Opinnäytetyöni taiteellisena osana olen mallintanut 3D-metsän, johon olen sisällyttänyt 15 sekunnin kamera-ajon puiden yläpuolella. Animaatio tulee mahdollisesti esiintymään Eerik Kantokosken lyhytelokuvassa Metsästäjä. ...
    • 5.1-ambienssiäänikirjasto 

      Salo, Mikko (Tampereen ammattikorkeakoulu, 2011)
      Tämän opinnäytetyön tarkoituksena on tutkia erilaisia monikanavaäänitystekniikoita ambienssiäänityksen näkökulmasta. Pyrin selvittämään niitä mekanismeja, jotka vaikuttavat surroundkuvan muodostumiseen ITU-R BS.775-1-standardin ...
    • A Man in the Bathtub : Lyhytelokuvan visuaalinen ilme, efektointi ja animointi 

      Viitanen, Pasi (Tampereen ammattikorkeakoulu, 2011)
      Opinnäytetyön aiheena on lyhytelokuvan yleinen visuaalinen ilme, kuvakompositointi, efektointi ja animaatio hd-ympäristössä. Lyhytfiktio sisältää noin kaksikymmentä efektoitua kuvaa, jotka sisältävät Animaatiota (3d, 2d) ...
    • About ethics of documentary video art : "Veljeni - My Brother" as a case study 

      Haapakallio, Riina (Tampereen ammattikorkeakoulu, 2018)
      The topic of the written part of my thesis is about ethics of documentary video art. The practical – artistic - part of my thesis is also based to this study, I worked on a documentary video art piece “Veljeni” and used ...
    • About portraits and narratives in contemporary art 

      Koivisto, Konsta (Tampereen ammattikorkeakoulu, 2019)
      What portraiture tells about our age and our history as individual human beings? In this written part of Bachelor’s thesis I study portraiture and the narratives behind it. I discuss how the popular culture and youth culture ...
    • Achieving comics inspired 2D-look for a 3D game character with cel-shading aesthetics 

      Kähäri, Roni (2022)
      The goal of this thesis was to discover and examine the techniques used to make real-time 3D game characters resemble 2D art inspired by comics and cartoons. The research was conducted by studying the history of games with ...
    • Adaptive music as a narrative device in video games 

      Heino, Olli (2023)
      As technology and game development has progressed, video games have in many ways started to resemble interactive movies. While many of the functions of music in video games are akin to film music and other visual media, ...
    • Adoption of generative design in the architecture design process : Revit and Dynamo 

      Festino Panella, Ailin Julia (2023)
      The architecture design process is a complex matter that involves many actors, and problems can emerge unexpectedly. Finding the most convenient and fast solutions is essential to diminish the risks during the rest of the ...
    • Affecting the mood of a video with colour grading : colour grading in Davinci Resolve 

      Seppänen, Oona (Tampereen ammattikorkeakoulu, 2017)
      The purpose of the thesis was to examine how much it is possible to affect the mood of the video with colour grading. The research was carried out by applying different grades to the same video and creating a survey based ...
    • Aftermovie tapahtumamarkkinoinnissa 

      Kuoppasalmi, Mikko (2021)
      Tämä opinnäytetyö tutkii, millainen on hyvä aftermovie ja miten se toimii markkinoinnin tukena sekä työvälineenä. Työssä esitellään aftermovien peruselementit ja mihin sitä käytetään ja millaisia työrooleja aftermovien ...