KoulutusalaTampereen ammattikorkeakouluPalvelumuotoilu
Viitteet 1-20 / 21
-
Asiakaskäyttäytyminen kaupan palvelutiskillä
(2020)Tämän opinnäytetyön aiheena oli selvittää asiakaskäyttäytymistä kaupan palvelutiskillä. Työssä tehdyssä tutkimuksessa haluttiin tietää, miksi asiakas käyttää palvelutiskejä, mitä hän sieltä yleensä ostaa ja vaikuttavatko ... -
ATOPflow laadunseurantajärjestelmän testikäyttö Akaan kaupungille
(2023)Tämän opinnäytetyön tarkoitus oli kehittää Akaan kaupungin ruoka- ja siivouspalveluiden laadunhallinnan menetelmiä ja tilojen siivottavuutta. Toimeksiantajalla oli tarve saada laadunhallintaan kehitystä, hankkia tulevaisuudessa ...Rajattu käyttöoikeus / Restricted access / Tillgången är begränsad -
Elämyksen mittaaminen festivaalitapahtumassa ruokapalveluiden näkökulmasta
(2020)Opinnäytetyön aiheena on elämyksen mittaaminen ruokapalveluissa festivaalitapahtumassa. Työn tarkoituksena on järjestää viikonlopun mittaiset festivaalit ja keskittyä eritoten siihen, mitä toimintoja vaaditaan, jotta ... -
Kumppaniyhteistyön kehittäminen bonusmallia hyödyntäen
(2022)Tässä opinnäytetyössä tuodaan esille kumppaniyhteistyön onnistumiseen vaikut-tavia tekijöitä, joita ovat asiakaskokemuksen ja suorituksen johtaminen sekä arvostuksen ja luottamuksen osoittaminen kohtaamisissa. Työn tavoitteena ... -
Lasten kenkien myynnin edistäminen urheiluliikkeessä
(2021)Tämän opinnäytetyön tavoitteena on löytää toimeksiantajalle syitä sille, miksi lasten kenkien myynnin kasvu on ollut vähäistä muihin osastoihin verrattuna ja millaisilla toimenpiteillä asiaa voitaisiin kehittää. Työn tarve ... -
Luonnon antimien ja cocktailien yhdistäminen suomalaisessa juomakulttuurissa
(2019)Tämä opinnäytetyön tarkoituksena oli käsitellä Suomen juomahistoriaa ja trendejä aikajanana menneisyydestä nykypäivään, sekä puhua Suomessa kasvavista luonnon antimista ja niiden käyttämisestä alkoholeissa ja juomasekoituksissa. ... -
Motivaatiojohtaminen : case: Heikinkarin Ranthuone
(2021)Kesällä 2021 aloitettu kvalitatiivisena tutkimuksen kohteena toimi kesäravintola Heikinkarin Ranthuoneen henkilökunta. Tarkoituksena oli selvittää, miten motivoituneita työntekijät olivat kesätyössään sekä mitä hyvä ... -
Omistajanvaihdoksen vaikutus asiakastyytyväisyyteen : case Kaupin keilahalli
(2021)Tämän kesällä 2021 tehdyn kvalitatiivisen tutkimuksen tavoitteena oli selvittää toimeksiantajan, Kaupin keilahallin, omistajanvaihdoksen ja sen mukanaan tuomien uudistusten mahdollista vaikutusta asiakastyytyväisyyteen. ... -
Oppilaitoksen yksiköiden yhteistyön kehittäminen Länsirannikon koulutus Oy WinNovassa
(2023)Ammatillisen opettajan työ on palkitsevaa, mutta se vaatii paljon erilaisten työtehtävien hallitsemista. Lisäksi omaa osaamista ja tietotaitoa tulisi pystyä kehittämään, jotta onnistuisi vastamaan asiakkaiden muuttuviin ... -
Palvelumaiseman visuaalisuus osana myyntiä
(2023)Tämä opinnäytetyön aiheena on palvelumaiseman visuaalisuus osana myyntiä. Tavoitteena oli käsitellä lähdetiedon avulla kattavasti palveluympäristössä myyntiin vaikuttavia tekijöitä. Tarkoituksena oli selvittää, millaisista ...Rajattu käyttöoikeus / Restricted access / Tillgången är begränsad -
Ravintola X:n kannattavuuden kehittäminen tuotekehitysprosessin avulla
(2021)Opinnäytetyön tavoitteena oli ravintola x:n kannattavuuden kehittäminen tuotekehitysprosessin avulla. Tuotekehitysprosessin tarkoituksena oli lisätä liiketoiminnan kannattavuutta tehostamalla raaka-aineresursseja ja ... -
Ristiinasioinnin kehittäminen X ABC-asemalla
(2019)Tämän opinnäytetyön tarkoituksena oli kehittää ristiinasiointia X ABC-asemalla, joka on Pirkanmaan osuuskauppaan kuuluva liikenneasema. Työn tavoitteena oli tutkimalla selvittää kuinka asiakkaat saadaan käyttämään useampaa ... -
Robert's Coffee -kahvilaketjun asiakaskokemuksen tutkiminen
(2023)Asiakaskokemus on yrityksen kannalta olennainen kilpailutekijä. Muodostaakseen onnistuneen asiakaskokemuksen, tulee yrityksen tunnistaa siihen liittyvät osa-alueet. Opinnäytetyön tavoitteena on selvittää Robert’s Coffee ... -
Suosittelevan myynnin koulutus : case Amarillo Lahti
(2023)Tämä opinnäytetyö sai alkunsa tarpeesta kehittää suosittelevaa myyntiä Lahden Amarillossa asiakaspalvelun ja ravintolan tuloksen parantamiseksi. Toimeksiannon antoi Lahden Amarillon ravintolapäällikkö. Työn tarkoituksena ... -
Tampereen ravintola-alan työntekijöiden fyysinen työhyvinvointi
(2023)Tämän opinnäytetyön tavoitteena oli tutkia Tampereen ravintola-alan työntekijöiden fyysistä työhyvinvointia. Työhyvinvointi käsitteenä on todella laaja, joten aihe rajattiin kirjoittajan oman mielenkiinnon mukaan fyysiseen ... -
Teemapäivät kesäkahvila Café Elsassa
(2019)Tämän opinnäytetyön toimeksiantajana toimi restonomiopiskelijoiden kesäkahvila Café Elsa, joka sijaitsi Hatanpään Kartanon alakerrassa. Tämän opinnäytetyön tekijä oli yksi kahvilayrittäjistä ja toimi myös kahvilassa ... -
Tulevaisuuden vetovoimainen kauppakeskus kaupungin keskustassa : kauppakeskus Sokkari
(2021)Tämän toimintatutkimuksen tilaaja oli Osuuskauppa Keskimaa. Tutkimuksen tavoitteena oli selvittää, mitä kaupungin keskustassa sijaitsevan kauppakeskuksen tulee tarjota asiakkailleen ollakseen vetovoimainen ja kannattava ... -
Tuotantomallin muutosprosessi : Linkosuon Kahvila Oy
(2019)Linkosuon Kahvila Oy kehitti uuden vuokapullakonseptin Linkosuon café Ratinaan huhtikuussa 2018. Marraskuussa 2018 vuokapullakonsepti monistettiin kaikkiin Linkosuon Kahvila Oy:n toimipisteisiin. Vuokapullien valmistus ... -
Vegaaninen merkinnän vaikutus vitriinituotteen menekkiin Kiskokabinetti Oy:ssä
(2023)Opinnäytetyön tavoitteena oli selvittää, onko vegaaninen merkinnällä vaikutusta vitriinituotteen menekkiin, ja onko vegaaniselle vitriinituotteelle kysyntää toimek-siantajayrityksessä. Tutkimuksen tarkoituksena oli kartoittaa ... -
Wowanders Oy:n markkinointiviestinnän kehittäminen digitaalisissa kanavissa : sitouttavan vuorovaikutuksen lisääminen asiakkuuden eri vaiheissa
(2020)Opinnäytetyön perusajatuksena on, kuinka matkapäiväkirja-sovelluksen, Wowandersin, käyttöönsä ladannut käyttäjä saadaan viestinnän keinoin sitoutettua sovelluksen aktiiviseksi käyttäjäksi. Yrityksen toiveena oli löytää ...