KoulutusalaTampereen ammattikorkeakouluTietojenkäsittely
Viitteet 1-20 / 998
-
2D-materiaalipaketin toteuttaminen Unity Asset Store -verkkopalveluun
(Tampereen ammattikorkeakoulu, 2015)Unity 3D -pelimoottori on kolmiulotteisten pelien tekemiseen tarkoitettu pelimoottori, johon julkaistiin vuonna 2013 työkalut myös kaksiulotteisille peleille. Unitylla työskentelevillä pelien kehittäjillä on käytössään ... -
2D-mobiilipelin visuaalinen suunnittelu ja toteutus
(Tampereen ammattikorkeakoulu, 2013)Opinnäytteen tavoitteena oli tarkastella kaksiulotteisen pelin visuaalisen suunnittelun prosessia graafikon näkökulmasta. Taustana toimi Liquidity-nimisen WP-pelin kehitysprojekti, jonka alullepanijat tarvitsivat graafikkoa ... -
360-kuvien hyödyntäminen teollisuudessa
(2019)Opinnäytetyössä tutkittiin 360-kuvien käyttömahdollisuuksia teollisuudessa. Toimeksiantaja Rejlers Finland Oy halusi löytää uuden tavan tuottaa digitaalinen malli nopeammin ja halvemmalla verrattuna tavanomaisiin menetelmiin. ... -
3D-animaation suunnittelu ja toteutus : case pientalon perustusten rakentaminen
(Tampereen ammattikorkeakoulu, 2006) -
3D-grafiikan käyttö fantasiakuvauksessa
(Tampereen ammattikorkeakoulu, 2006) -
3D-grafiikan tuottaminen lisätyn todellisuuden kokemukseen
(2019)Opinnäytetyön toimeksiantaja oli Eligo.Studio Oy, jonka toiminta keskittyy pääasiassa lisätyn todellisuuden ratkaisuiden tarjoamiseen muun muassa opetuskäyttöön ja markkinointiin niin teollisuuden kuin viihteenkin aloille. ... -
3D-kuvaus : käyttöohje Matterport-kameran käyttäjälle
(Tampereen ammattikorkeakoulu, 2016)3D-teknologiaa voidaan hyödyntää kiinteistömarkkinoinnissa, joka saattaa sisältää resursseja tuhlaavan etsimisprosessin sekä ostajan että myyjän näkökulmasta arvioituna. 3D-teknologia on tuonut kiinteistömarkkinointiin ... -
3D-mallin teksturointi : perinteinen teksturointi vs. PBR-teksturointi
(2019)Tässä opinnäytetyössä tutustuttiin 3D-mallin perinteiseen teksturointiin ja PBR-teksturointiin eli Physically Based Rendering periaatteeseen perustuvaan teksturointiin, sekä verrattiin näitä menetelmiä keskenään. Tässä ... -
3D-mallinnus etätyönä : case: Edumo Oy
(Tampereen ammattikorkeakoulu, 2007) -
3D-ohjelma fysioterapeuttiseen käyttöön : Skeletor 2016
(Tampereen ammattikorkeakoulu, 2016)Opinnäytetyön tavoitteena oli syventää osaamista 3D-mallintamiseen, saada kokemusta Unity-pelimoottorin käytöstä sekä oppia ohjelmoimaan C#-kielellä. Opinnäytetyön tavoite oli myös tuottaa toimiva 3D-ohjelma fysioterapeuttiseen ... -
3d-pelikehitys aloittelijan näkökulmasta
(Tampereen ammattikorkeakoulu, 2017)Tämän opinnäytetyön tarkoituksena oli tutustua 3d-pelikehityksen ja -mallintamisen perusteisiin aloittelijan näkökulmasta. Tavoitteeksi asetettiin yksinkertaisen luontotyyppisen 3d-pelimaailman luominen, joka sisältäisi ... -
3D-pelimoottorin toteutus : Case: Project Cactus
(Tampereen ammattikorkeakoulu, 2017)Opinnäytetyön toteutustapana oli yhdistelmä case-henkisestä tapaustutkimuksesta ja kokeellisesta ohjelmistokehityksestä. Työn tilaajana toimi Tampereen ammattikorkeakoulun tietojenkäsittelyn pelituotannon koulutusohjelma ... -
3D-sisällön tuottaminen VR-peliin
(Tampereen ammattikorkeakoulu, 2017)Tämän opinnäytetyön aiheena on 3D-grafiikan tuotantoprosessi VR-peliä varten. Prosessin kuvaus käsittää 3D-grafiikan tuottamisen konseptitasolta aina valmiiksi kokonaisuudeksi asti. Opinnäytetyön toimeksiantajana oli peli- ... -
3D-sovellus Internet ympäristöön
(Tampereen ammattikorkeakoulu, 2011)Tämän opinnäytetyön tarkoitus on suunnitella ja toteuttaa sovellus Kauniai-sissa toimivan Kasavuoren yläkoulun verkkosivuille, joka esittelee yläkou-lun historian luokan pedagogista oppimisympäristöä ja toimintatapoja ... -
3D-valaistuksen tekniikat
(Tampereen ammattikorkeakoulu, 2014)Tämä opinnäytetyö kertoo 3D-valaistuksesta, joka on yksi tärkeimmistä osa-alueista 3D-grafiikassa. Työssä on myös paljon kuvia, jotka on tehty helpottamaan asioiden ymmärtämistä. Oikeanlainen valaistus vaikuttaa paljon ... -
3ds Max MAXScript -automaatio
(2022)The goal of the thesis was to create scripts written in MAXScript programming language, which would help to speed up the workplace 3D-modeling processes. The thesis was commissioned by POF Visuals, a company that produces ... -
A guide to designing skill trees
(2019)Opinnäytetyössä luotiin pelikehittäjille tiivis opas kykypuiden suunnittelua varten sekä autettiin heitä päättämään, hyötyisikö heidän pelinsä kykypuiden lisäämisestä. Opinnäytetyössä tutkittiin kykypuiden historiaa, aina ... -
A study into ideal software development for the disabled
(2023)The purpose of this study was to survey the problems that the target group – the disabled, might have or encounter in their daily lives. The goal was to delve into first-hand experiences and examine the underlying conditions ... -
A/B-testaus ja markkinointiautomaatio verkkosivukehityksen työkaluina
(2019)Markkinoinnin digitalisaation kasvamisen mukana on kasvanut myös tarve tarkemmalle verkkopohjaiselle analytiikalle sekä muille tavoille seurata organisaation verkkosivujen vierailijoiden käyttäytymistä. Tässä opinnäytetyössä ... -
Active Directoryn katastrofitilanteesta toipuminen
(Tampereen ammattikorkeakoulu, 2005)