Haku
Viitteet 1-4 / 4
Designing a combat system for 3D video game : project: Ripple in Dimensions
(2022)
The idea for this thesis came from the need of designing a fun, functional and unique combat system for a game project, Ripple in Dimensions. The initial research revealed that combat systems are not a well-researched topic ...
Video game difficulty and the intended player experience
(2021)
Työn tavoitteena on kartoittaa, kuinka vaikeusasteita on lähestytty erilaisissa videopeleissä ja pelitutkimuksessa sekä selvittää, millainen suhde tällä on pelisuunnitteluun tavoitellun pelikokemuksen kanssa. Työn tarkoituksena ...
How colours guide the player in video games
(2023)
The goal of this thesis was to gather information on how colours can guide the player in video games. The two main aspects researched were emotional and navigational colour guiding. This thesis also included a summary of ...
Conversion between square grid and hexagon grid playing fields as a game mechanic
(2024)
Opinnäytetyön tavoitteena on tutkia mahdollisuutta muuttaa videopelissä käytettyä ruudukkopohjaa toisen muotoiseksi esim. Neliöruudukkopohja kuusikulmiopohjaksi. Lisäksi työssä esitellään erilaisia ja yleisimpiä peleissä ...