Haku
Viitteet 1-10 / 13
Guiding smartphone users for better privacy
(2020)
Most people in developed countries own a modern smartphone. Smartphones are computers with various sensors and components integrated into a slab of metal and plastic. We carry these devices everywhere, oblivious to the ...
Dark design patterns : what are the next steps towards more ethically designed digital products and services?
(2021)
In the past decade digital products and services have become an essential part of the way people interact with the surrounding world and each other. As user numbers have risen, the number of cases of social media and smart ...
Instagram-markkinoinnin analytiikka : kehittämistutkimus Oulu2026-hankkeelle
(2019)
Opinnäytetyö on kehittämistutkimus Oulu2026 kulttuuripääkaupunki-hankkeelle. Työssä tutkitaan onnistunutta Instagram-markkinointia pääosin analytiikan kautta. Teoriaosuudessa käsitellään laadukkaan sisällön luomista, ...
How video content changes fashion blog as a medium
(2019)
The subject of this thesis is the use of video material in fashion and lifestyle blogs. The aim is to research how video material can be used in blogs and see how this changes the blog as a medium. The purpose of this study ...
Creating animated stickers for social media using Adobe Photoshop
(2019)
The purpose of this thesis was to go through the pipeline of creating social media stickers from an idea to a finished product, while studying whether or not Photoshop is a feasible tool for such a project. Social media ...
How to develop best practice in Instagram marketing with limited resources? : case WorkPower Oy
(2019)
As people’s interaction with online content is gearing more and more towards mobile use, Instagram, which is designed for mobile, provides an additional visual medium for businesses to promote themselves outside of traditional ...
Tampereen kaupungin nuorten kulttuurikeskuksen verkkomarkkinoinnin kehittäminen
(2021)
Opinnäytetyön tavoitteena oli laatia sisältömarkkinoinnin strategia Tampereen kaupungin nuorten kulttuurikeskus Monitoimitalo 13:lle. Työn tarkoituksena oli auttaa kaupungin nuorisotyön yksikköä tavoittamaan kohderyhmäänsä ...
Parasosiaalisen vuorovaikutussuhteen merkitys podcast-kuulijan ostokäyttäytymisessä
(2021)
Viime vuosina huomattavasti kasvaneen vaikuttajamarkkinoinnin on tutkittu olevan tehokkaampi kuin perinteiset markkinoinnin keinot. Vaikuttimet tehokkuuden takana ovat kuitenkin vielä paljolti epäselvät, ja tutkijoiden ...
Brändivideo osana yrityksen brändin luomista
(2022)
Opinnäytetyössä tutkittiin brändivideoiden hyötyjä ja soveltuvuutta yrityksen brändin luomisessa. Tavoitteena oli selvittää, voidaanko brändivideolla herättää tunteita ja luoda haluttua mielikuvaa kuluttajille sekä saada ...
Sosiaalinen media lyhytsarjojen alustana
(2021)
Tämä opinnäytetyö käsittelee sosiaalista mediaa lyhytsarjojen alustana. Tarkoituksena on selvittää, millaisia mahdollisuuksia sosiaalinen media tarjoaa moderneille minisarjoille. Opinnäytetyö tutkii myös suoratoistopalvelujen ...