Haku
Viitteet 1-9 / 9
Opetuslautapelin graafinen toteutus : fokuksena DLP-tulostaminen ja sen työvaiheet
(2021)
Tässä opinnäytetyössä kuvaillaan, kuinka opetuskäyttöön suunnitellun lautapelin graafinen ilme toteutettiin toimeksiantajalle. Tyrmä-peli testaa äidinkielen opiskelijoiden lauseenjäsennystaitoja.
Pelilaudan 3D- ja ...
3D-grafiikan tuottaminen lisätyn todellisuuden kokemukseen
(2019)
Opinnäytetyön toimeksiantaja oli Eligo.Studio Oy, jonka toiminta keskittyy pääasiassa lisätyn todellisuuden ratkaisuiden tarjoamiseen muun muassa opetuskäyttöön ja markkinointiin niin teollisuuden kuin viihteenkin aloille. ...
3D-mallin teksturointi : perinteinen teksturointi vs. PBR-teksturointi
(2019)
Tässä opinnäytetyössä tutustuttiin 3D-mallin perinteiseen teksturointiin ja PBR-teksturointiin eli Physically Based Rendering periaatteeseen perustuvaan teksturointiin, sekä verrattiin näitä menetelmiä keskenään. Tässä ...
Hahmo valmiiksi digitaalisen kuvanveiston avulla : case Longtail
(2020)
Opinnäytetyön tavoitteena oli luoda tasohyppelyn 3D-malli, jossa on valmiit tekstuurit. Työn toimeksiantajana oli Hologram Monster, jonka peliin hahmo valmistui. Opinnäytetyössä käsiteltiin ja kuvattiin hahmon luomisessa ...
Kannattavuusarvio 3D-mallien verkkomyynnistä päätoimisen yrittäjän näkökulmasta
(2020)
Opinnäytetyön tavoitteena oli laatia teoreettinen arvio 3D-mallien myymisen taloudellisesta kannattavuudesta Sketchfabin verkkokaupassa päätoimisena yrittäjänä kahden vuoden ajalta. Vertailukohtana tehtiin taloudellinen ...
Liikennesimuloinnin mallinnus : case Creanex Oy
(2023)
Opinnäytetyön toimeksiantaja oli Creanex Oy, jonka erityisosaaminen on liikkuvat työkoneet ja simulaatiot. Tavoitteena oli selvittää paras 3D-mallintajan tapa luoda liikennesimulaatio, jota voitaisiin käyttää tulevaisuuden ...
3ds Max MAXScript -automaatio
(2022)
The goal of the thesis was to create scripts written in MAXScript programming language, which would help to speed up the workplace 3D-modeling processes. The thesis was commissioned by POF Visuals, a company that produces ...
On production of 3D character models for games
(2021)
Tietokonegrafiikka on kehittynyt kiihtyvään vauhtiin. Reaaliaikaisen renderöinnin teknologian kehityksen myötä tavat luoda kolmiulotteisia malleja ovat uudistuneet. Opinnäytetyössä oli tavoitteena tutkia videopeliin ...
Huonekaluja koodaamalla : parametristen 3D-mallien luonti skriptipohjaisilla CAD-työkaluilla
(2021)
Tässä opinnäytetyössä perehdyttiin 3D-mallien luomiseen ohjelmoimalla sekä tarkasteltiin menetelmän mahdollisuuksia ja rajoitteita. Tavoitteena oli selvittää, miten perinteisten 3D-mallinnustyökalujen haasteita ja ...