Haku
Viitteet 1-5 / 5
Opetuslautapelin graafinen toteutus : fokuksena DLP-tulostaminen ja sen työvaiheet
(2021)
Tässä opinnäytetyössä kuvaillaan, kuinka opetuskäyttöön suunnitellun lautapelin graafinen ilme toteutettiin toimeksiantajalle. Tyrmä-peli testaa äidinkielen opiskelijoiden lauseenjäsennystaitoja.
Pelilaudan 3D- ja ...
On production of 3D character models for games
(2021)
Tietokonegrafiikka on kehittynyt kiihtyvään vauhtiin. Reaaliaikaisen renderöinnin teknologian kehityksen myötä tavat luoda kolmiulotteisia malleja ovat uudistuneet. Opinnäytetyössä oli tavoitteena tutkia videopeliin ...
Reaaliaikaiset 3D-mallit kommunikaation välineenä AV-suunnittelussa
(2021)
Yksi suurimmista AV-järjestelmien suunnitteluun liittyvistä haasteista on liittynyt AV-suunnittelijoiden saamiin puutteellisiin tilaajien tai loppukäyttäjien tarpeita koskeviin lähtötietoihin. Tästä on seurannut lisäkustannuksia ...
Huonekaluja koodaamalla : parametristen 3D-mallien luonti skriptipohjaisilla CAD-työkaluilla
(2021)
Tässä opinnäytetyössä perehdyttiin 3D-mallien luomiseen ohjelmoimalla sekä tarkasteltiin menetelmän mahdollisuuksia ja rajoitteita. Tavoitteena oli selvittää, miten perinteisten 3D-mallinnustyökalujen haasteita ja ...
Generating 3D models of glass panels
(2021)
3D-mallien luominen läpinäkyvistä esineistä on merkittävä aihe mallien käytännön sovellusten vuoksi. Tässä opinnäytetyössä 3D-malleja käytettäisiin lasipaneelien pakkaamiseen. Alan aiempi tutkimus on myös melko vähäistä. ...