Haku
Viitteet 1-10 / 13
”Mites se nyt sanottiinkaan englanniksi?” : kehittämissuunnitelma englanninkielisen päiväkodin kielen näkyvyyteen arjen pedagogiikassa
(2020)
Pilke päiväkoti Peppi & Bobby on Pilke päiväkodit Oy:n omistama kaksikielinen suomi-englanti-päiväkoti Nokialla. Opinnäytetyön tarkoituksena oli kehittää vieraan kielen näkyvyyttä arjen pedagogiikassa. Tavoitteena oli saada ...
"Lapset määrittää meillä pitkälti sen mitä tehdään" : Lapsen osallisuus pedagogisessa dokumentoinnissa
(2019)
Opinnäytetyön tarkoituksena oli selvittää, miten pedagoginen dokumentointi toteutuu tutkimuksen kohteena olevassa varhaiskasvatusyksikössä ja miten lapsi otetaan mukaan pedagogiseen dokumentointiin. Opinnäytetyössä tutkittiin ...
Teemakohtainen pedagogiikka päiväkoti Touhula Saukonmäessä
(2020)
Tutkimuksen aihe syntyi Touhula päiväkotien tarpeesta tuoda esille päiväkotikohtaisia teemoja. Tutkimuksen tarkoituksena oli kartoittaa ja selittää, miten teemakohtainen pedagogiikka saadaan näkyväksi päiväkoti Touhula ...
Lasten kiroilu päiväkodissa : varhaiskasvattajien kokemuksia lasten kiroilusta ja siihen liittyvistä pedagogisista käytänteistä
(2019)
Opinnäytetyön tarkoituksena oli selvittää, millä tavoin lasten kiroilu ilmenee päiväkodissa ja minkälaisia pedagogisia keinoja lasten kiroillessa käytetään. Kohderyhmänä olivat Tampereen kaupungin kaksikielinen päiväkoti ...
Metsäteemainen varhaiskasvatus Ruoveden kunnassa
(2020)
Ruovesi on lähtenyt rakentamaan metsäteemaista opinpolkua, joka kulkee varhaiskasvatuksesta peruskoulun kautta lukioon asti. Tavoitteena on tuoda metsän eri teemat lähemmäksi ruovesiläisten lasten ja nuorten elämää.
Metsäisen ...
Pedagoginen dokumentointi toiminnan suunnittelun, arvioinnin ja kehittämisen välineenä
(2022)
Opinnäytetyön tarkoituksena oli kartoittaa tietoa pirkanmaalaisen kaupungin varhaiskasvattajien mielipiteitä ja osaamista, koskien pedagogista dokumentointia toiminnan suunnittelun, toteuttamisen ja arvioinnin välineenä. ...
Viisivuotiaiden pedagogisen toiminnan suunnitelma Karhen Ryhmikselle
(2022)
Viisivuotiaille järjestettävä pedagoginen toiminta, josta puhutaan viskaritoimintana, on vakiintunut käytäntö suomalaisessa varhaiskasvatuksessa. Tässä toiminnallisessa opinnäytetyössä tehtiin viisivuotiaiden pedagogisen ...
Älylaitteiden pedagogiikkaa 0-3-vuotiaiden varhaiskasvatuksessa
(2022)
Opinnäytetyö tehtiin yhteistyössä yksityisen päiväkotiketjun kanssa. Kyseessä oli määrällinen tutkimus, jossa e-kyselylomakkeella kerättiin vastauksia 0–3-vuotiaiden ryhmissä työskenteleviltä aikuisilta. Vastauksia tuli ...
"On sellainen tunne, että meidän mielipiteitä halutaan kuulla ja ne otetaan huomioon" : huoltajien kokemuksia osallisuuden tukemisesta pedagogisen dokumentoinnin menetelmin
(2022)
Opinnäytetyö toteutettiin yhteistyössä Tampereen kaupungin kolmen eri varhaiskasvatusyksikön kanssa ja niissä valikoidusti kolmessa ryhmässä. Opinnäytetyön tarkoituksena oli selvittää, miten huoltajien osallisuutta voidaan ...
Myötätuntoteot osana pedagogiikkaa varhaiskasvatuksessa
(2021)
Opinnäytetyön tarkoituksena oli kartoittaa varhaiskasvatuksen työntekijöiden näkemyksiä, jotka liittyvät myötätuntotekoihin varhaiskasvatuksessa. Opinnäytetyössä tutkittiin, miten varhaiskasvattajat määrittelevät myötätuntoteot ...