Haku
Viitteet 1-10 / 13
Hyvän opiskelukokemuksen peruskivet opiskelijan tueksi
(Tampereen ammattikorkeakoulu, 2017)
Kuviteltua todellisuutta : ammattikorkeakoulu oppimisen ja opiskelun ympäristönä
(Tampereen ammattikorkeakoulu, 2017)
Miten opiskelijan opintoihin kiinnittymistä voi tukea? Kuinka vahvistetaan opiskelijan kokemusta osallisuudesta ja toimijuudesta? Miten opiskelijan identiteettityö ja ammatillinen kasvu liittyvät oppimisen ympäristöihin? ...
Opiskelijoiden kokemuksia osaamisperusteisesta opetussuunnitelmasta
(Tampereen ammattikorkeakoulu, 2017)
Ammatillisen koulutuksen työelämäyhteistyössä tapahtuu
(Tampere: Tampereen ammattikorkeakoulu, 2018)
Artikkelissa tarkastellaan ammatillisen oppilaitoksen opettajien työelämäyhteistyön muotoja yhden koulutuksen järjestäjän osalta. Savon koulutuskuntayhtymä hallinnoi
Työpaikalla tapahtuu –hanketta, jossa kehitetään yhdessä ...
Osaamisperusteisuutta VALMA-koulutuksessa
(Tampere: Tampereen ammattikorkeakoulu, 2018)
Tässä artikkelissa kuvaan Valma-koulutuksen eli ammatilliseen koulutukseen valmentavan koulutuksen osaamisperusteisuuden kehittämistä ja koulutuksen pedagogisia lähtökohtia. Valman opetussuunnitelman perusteet astuivat ...
Uusi uljas pedagoginen johtajuus – tulevaan luotsaamista yhdessä tekemällä
(Tampere: Tampereen ammattikorkeakoulu, 2018)
Ammatillisen koulutuksen reformin myötä ammatillinen koulutus kohtaa uusia tuulia, muutoksia ja epävarmuustekijöitä. Oppilaitoksissa väliesimiehet, koulutuspäälliköt ovat usein niitä, joilta kysytään, miksi muutos tehdään, ...
Ammatillisen koulutuksen oppimisympäristöt
(Tampere: Tampereen ammattikorkeakoulu, 2018)
Yhteiskunnan ja työelämän muutos teknologisesti, taloudellisesti ja globaalisti haastavat ammatillisen koulutuksen muuttumaan ja kehittämään toimintaansa. Nyt ja tulevaisuudessa ammatillisesta koulutuksesta valmistuvilla ...
Valmistautuminen ammatillisen koulutuksen reformiin
(Tampere: Tampereen ammattikorkeakoulu, 2018)
Kuvaamme tässä artikkelissa keskeisiä havaintojamme ammatillisen koulutuksen reformiin valmistautumisesta opetus- ja ohjaushenkilöstön näkökulmalta. Olemme talvikuukausien 2016-2017 aikana kohdanneet koulutuksissamme yli ...
Osaamisen tunnustamisen prosessin hahmottelua maratassa
(Tampere: Tampereen ammattikorkeakoulu, 2018)
Kuvaan tässä artikkelissa sitä problematiikkaa, miten saadaan yhteinen näkemys koko Tredun hotelli-, ravintola-
ja cateringalan perustutkintoalalla osaamisen tunnistamiselle ja tunnustamiselle. Laadukkaan opetuksen tärkein ...
Henkilöstön tukeminen muutosprosesseissa
(Tampere: Tampereen ammattikorkeakoulu, 2018)
Osaamisperusteisuuden vahvistamista ja reformiin valmistautumista varten on oppilaitoksissa järjestetty monenlaista koulutusta. Koulutuksia suunniteltaessa on tärkeää ottaa huomioon, kenen näkökulman halutaan tulevan esille ...