Haku
Viitteet 1-5 / 5
Identiteetiksi ammatillinen opinto-ohjaaja
(Tampereen ammattikorkeakoulu, 2018)
TAMKin ammatillisen opinto-ohjaajankoulutuksen toteutuksessa on keskiössä identiteettityö.Selkeä identiteetti auttaa tunnistamaan omaa asemaa ja tehtävää koulutuksen, yhteiskunnan ja työelämän muuttuessa. Tässä artikkelissa ...
Ohjauksen monet merkitykset ammatillisessa opinto-ohjaajankoulutuksessa
(Tampereen ammattikorkeakoulu, 2018)
Käsite ohjaus on monimerkityksinen ja tarkoittaa eri koulutus- ja ammattialoilla hyvin eri asioita. Opetus- ja ohjaustyössä sen keskiössä on opiskelijan oman aktiivisuuden, osallisuuden ja toimijuuden tukeminen. Artikkelissa ...
Keskustellen, tutkien ja vaikuttaen – tutkimusryhmä luo toiminnalleen suunnan ja perustelut
(Tampereen ammattikorkeakoulu, 2018)
Tampereen ammattikorkeakoulun tutkimusryhmätoiminnan tavoitteena on saada TKI-toimintaan suuntautuneita TAMKilaisia mukaan toiminnan suunnitelmalliseen kehittämiseen (Intratiedote n.d.). Tutkimusryhmässä, jonka aiheena on ...
Aristoteles ammattikorkeakoulussa osa 1: Käytäntösuuntautuneen tutkimuksen lähtökohdat ja päämäärät.
(Tampereen ammattikorkeakoulu, 2018)
Korkeakoulujen lisääntyvän yhteistyön yhteydessä on syytä pohtia myös tutkimuksen tekemiseen liittyviä kysymyksiä. Kaiken tutkimuksen yhteydessä on kysyttävä, minkälaista tietoa ollaan tuottamassa ja mihin tarkoitukseen, ...
Aristoteles ammattikorkeakoulussa osa 2: Käytäntösuuntautuneen tutkimuksen lähtökohdat ja päämäärät.
(Tampereen ammattikorkeakoulu, 2018)
Artikkelin tässä osassa hahmotellaan, mitä käytäntösuuntautunut tutkimus edellyttää toiminnalta, tutkijalta ja muilta toimijoilta sekä perustellaan sen ajankohtaisuutta ja hyötyä.