Theseus käyttökatko ma 22.4. klo 12 alkaen. Katko jatkuu 22.4. klo 15 asti ja on koko Theseuksen laajuinen. Lisäksi töiden käsittely ja syöttö on estetty ti 23.4. ainakin klo 12 asti. Theseus service break from Mon 22.4. at 12:00. The break will last until 15:00 on Mon 22.4. and is Theseus-wide. In addition, processing and uploading of work will be blocked until at least 12:00 on Tue 23.4.
Haku
Viitteet 1-10 / 24
Osaaminen esiin : ammatillisen koulutuksen reformi ja osaamisperusteisuus
(Tampereen ammattikorkeakoulu, 2018)
Miten osaamisperusteisuus ja reformi vaikuttavat ammatillisten oppilaitosten toimintaan? Mitä muutos edellyttää opetus- ja ohjaushenkilöstöltä? Minkälaisia kokemuksia on kehittämistyöstä? Tässä julkaisussa esiteltävissä ...
Tarinat kertovat : opintoihin kiinnittymisen lähteet ammattikorkeakoulussa
(Tampereen ammattikorkeakoulu, 2018)
Miksi opiskelu ei välttämättä tuota kokemusta oppimisesta? Minkälaiset asiat ovat yhteydessä opintojen sujumiseen? Miten opiskelijaa voi tukea opintoihin kiinnittymisessä? Tässä julkaisussa kuvataan opiskelijoiden näkökulmasta ...
Identiteetiksi ammatillinen opinto-ohjaaja
(Tampereen ammattikorkeakoulu, 2018)
TAMKin ammatillisen opinto-ohjaajankoulutuksen toteutuksessa on keskiössä identiteettityö.Selkeä identiteetti auttaa tunnistamaan omaa asemaa ja tehtävää koulutuksen, yhteiskunnan ja työelämän muuttuessa. Tässä artikkelissa ...
Ohjauksen monet merkitykset ammatillisessa opinto-ohjaajankoulutuksessa
(Tampereen ammattikorkeakoulu, 2018)
Käsite ohjaus on monimerkityksinen ja tarkoittaa eri koulutus- ja ammattialoilla hyvin eri asioita. Opetus- ja ohjaustyössä sen keskiössä on opiskelijan oman aktiivisuuden, osallisuuden ja toimijuuden tukeminen. Artikkelissa ...
Keskustellen, tutkien ja vaikuttaen – tutkimusryhmä luo toiminnalleen suunnan ja perustelut
(Tampereen ammattikorkeakoulu, 2018)
Tampereen ammattikorkeakoulun tutkimusryhmätoiminnan tavoitteena on saada TKI-toimintaan suuntautuneita TAMKilaisia mukaan toiminnan suunnitelmalliseen kehittämiseen (Intratiedote n.d.). Tutkimusryhmässä, jonka aiheena on ...
Aristoteles ammattikorkeakoulussa osa 1: Käytäntösuuntautuneen tutkimuksen lähtökohdat ja päämäärät.
(Tampereen ammattikorkeakoulu, 2018)
Korkeakoulujen lisääntyvän yhteistyön yhteydessä on syytä pohtia myös tutkimuksen tekemiseen liittyviä kysymyksiä. Kaiken tutkimuksen yhteydessä on kysyttävä, minkälaista tietoa ollaan tuottamassa ja mihin tarkoitukseen, ...
Aristoteles ammattikorkeakoulussa osa 2: Käytäntösuuntautuneen tutkimuksen lähtökohdat ja päämäärät.
(Tampereen ammattikorkeakoulu, 2018)
Artikkelin tässä osassa hahmotellaan, mitä käytäntösuuntautunut tutkimus edellyttää toiminnalta, tutkijalta ja muilta toimijoilta sekä perustellaan sen ajankohtaisuutta ja hyötyä.
Hyvän opiskelukokemuksen peruskivet opiskelijan tueksi
(Tampereen ammattikorkeakoulu, 2017)
Kuviteltua todellisuutta : ammattikorkeakoulu oppimisen ja opiskelun ympäristönä
(Tampereen ammattikorkeakoulu, 2017)
Miten opiskelijan opintoihin kiinnittymistä voi tukea? Kuinka vahvistetaan opiskelijan kokemusta osallisuudesta ja toimijuudesta? Miten opiskelijan identiteettityö ja ammatillinen kasvu liittyvät oppimisen ympäristöihin? ...
Opiskelijoiden kokemuksia osaamisperusteisesta opetussuunnitelmasta
(Tampereen ammattikorkeakoulu, 2017)