Haku
Viitteet 1-10 / 29
Osaaminen esiin : ammatillisen koulutuksen reformi ja osaamisperusteisuus
(Tampereen ammattikorkeakoulu, 2018)
Miten osaamisperusteisuus ja reformi vaikuttavat ammatillisten oppilaitosten toimintaan? Mitä muutos edellyttää opetus- ja ohjaushenkilöstöltä? Minkälaisia kokemuksia on kehittämistyöstä? Tässä julkaisussa esiteltävissä ...
Kohti kestävää koulutusta ja opettajuutta
(Tampereen ammattikorkeakoulu, 2020)
Kiistanalaiset aiheet ja väkivaltaistuneet asenteet ammattikorkeakoulun arjessa
(Tampereen Ammattikorkeakoulu, 2020)
Ohjauksen ammattilaisesta noviisiksi? : ohjaus ammatillisen koulutuksen reformin pyörteissä
(Tampereen ammattikorkeakoulu, 2020)
Huikea mahdollisuus varhaiskasvatuksessa : sosionomiksi oppimista ja opinnollistamista mentorin tuella
(Tampereen ammattikorkeakoulu, 2020)
Julkaisussa kuvataan jatkuvaa oppimista erityisesti siitä näkökulmasta, millaisen oppimisympäristön varhaiskasvatuksen työelämä tarjoaa osaamisen vahvistamiseen sosionomiopintoja suorittaville opiskelijoille. Aihetta ...
Tarinat kertovat : opintoihin kiinnittymisen lähteet ammattikorkeakoulussa
(Tampereen ammattikorkeakoulu, 2018)
Miksi opiskelu ei välttämättä tuota kokemusta oppimisesta? Minkälaiset asiat ovat yhteydessä opintojen sujumiseen? Miten opiskelijaa voi tukea opintoihin kiinnittymisessä? Tässä julkaisussa kuvataan opiskelijoiden näkökulmasta ...
Identiteetiksi ammatillinen opinto-ohjaaja
(Tampereen ammattikorkeakoulu, 2018)
TAMKin ammatillisen opinto-ohjaajankoulutuksen toteutuksessa on keskiössä identiteettityö.Selkeä identiteetti auttaa tunnistamaan omaa asemaa ja tehtävää koulutuksen, yhteiskunnan ja työelämän muuttuessa. Tässä artikkelissa ...
Ohjauksen monet merkitykset ammatillisessa opinto-ohjaajankoulutuksessa
(Tampereen ammattikorkeakoulu, 2018)
Käsite ohjaus on monimerkityksinen ja tarkoittaa eri koulutus- ja ammattialoilla hyvin eri asioita. Opetus- ja ohjaustyössä sen keskiössä on opiskelijan oman aktiivisuuden, osallisuuden ja toimijuuden tukeminen. Artikkelissa ...
Keskustellen, tutkien ja vaikuttaen – tutkimusryhmä luo toiminnalleen suunnan ja perustelut
(Tampereen ammattikorkeakoulu, 2018)
Tampereen ammattikorkeakoulun tutkimusryhmätoiminnan tavoitteena on saada TKI-toimintaan suuntautuneita TAMKilaisia mukaan toiminnan suunnitelmalliseen kehittämiseen (Intratiedote n.d.). Tutkimusryhmässä, jonka aiheena on ...
Aristoteles ammattikorkeakoulussa osa 1: Käytäntösuuntautuneen tutkimuksen lähtökohdat ja päämäärät.
(Tampereen ammattikorkeakoulu, 2018)
Korkeakoulujen lisääntyvän yhteistyön yhteydessä on syytä pohtia myös tutkimuksen tekemiseen liittyviä kysymyksiä. Kaiken tutkimuksen yhteydessä on kysyttävä, minkälaista tietoa ollaan tuottamassa ja mihin tarkoitukseen, ...