Hyppää sisältöön
    • Suomeksi
    • På svenska
    • In English
  • Suomi
  • Svenska
  • English
  • Kirjaudu
Hakuohjeet
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.
Näytä viite 
  •   Ammattikorkeakoulut
  • Haaga-Helia ammattikorkeakoulu
  • Opinnäytetyöt (Avoin kokoelma)
  • Näytä viite
  •   Ammattikorkeakoulut
  • Haaga-Helia ammattikorkeakoulu
  • Opinnäytetyöt (Avoin kokoelma)
  • Näytä viite

Marita Huurinaisen markkinointiviestinnän kehittäminen – asiakastutkimus

Tammisalo, Tanja (2017)

 
Avaa tiedosto
Tammisalo_Tanja.pdf (12.19Mt)
Lataukset: 


Tammisalo, Tanja
Haaga-Helia ammattikorkeakoulu
2017
All rights reserved
Näytä kaikki kuvailutiedot
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2017053011158
Tiivistelmä
Marita Huurinainen on suomalainen muotibrändi, joka valmistaa jokapäiväiseen käyttöön soveltuvia vaatteita, kenkiä ja asusteita. Opinnäytetyön tarkoituksena oli löytää keinoja, joilla yritys voisi kehittää markkinointiviestintäänsä. Työssä keskityttiin etenkin digitaalisen markkinointiviestinnän ja tapahtumamarkkinoinnin tutkimiseen, eikä siinä käsitelty lainkaan henkilökohtaista myyntityötä markkinointiviestinnän välineenä. Työssä ei myöskään tutkittu asiakkaiden tyytyväisyyttä tuotteisiin.

Opinnäytetyössä toteutettiin asiakaskysely, jossa käytettiin sekä strukturoituja että avoimia kysymyksiä. Kysely toteutettiin kokonaistutkimuksena, ja se lähetettiin yrityksen kanta-asiakkaille. Asiakaskyselyn teemat jaoteltiin kolmeen osa-alueeseen: taustatietoihin, markkinointiviestintäkanaviin ja tapahtumiin. Tutkimuksen tavoitteena oli selvittää, millaista markkinointiviestinnän sisältöä asiakkaat kaipaavat ja millaisia tapahtumia he toivoisivat Marita Huurinaiselta. Lisäksi haluttiin kerätä tietoa asiakkaiden kanavapreferensseistä sekä mahdollisista kehitysehdotuksista yrityksen markkinointiviestintävälineisiin liittyen.

Aineistonkeruu tapahtui helmi-maaliskuussa ja asiakastutkimus toteutettiin maalis-huhtikuussa 2017. Kysely luotiin Webropol-ohjelmalla, ja linkki kyselyyn lähetettiin Marita Huurinaisen sähköisen uutiskirjeen yhteydessä saatekirjeen kera. Kysely oli auki kaksi viikkoa, 17.2.–3.3.2017. Ensimmäisen viikon jälkeen kanta-asiakkaille lähetettiin sähköpostitse muistutusviesti, jossa heitä kehotetiin vastaamaan kyselyyn. Kaikkien vastanneiden kesken arvottiin 50 euron lahjakortti mahdollisimman suuren vastaajamäärän keräämiseksi. Lopulta vastausprosentiksi muodostui 12,12 %.

Tutkimustuloksista kävi ilmi, että suurin osa vastaajista asui pääkaupunkiseudulla (81 %). Eniten tietoa tuotteista ja tapahtumista saatiin uutiskirjeistä, Marita Huurinaisen liikkeestä sekä kotisivuilta. Suurin osa kaipasi tietoa uutuuksista, kampanjoista/alennuksista ja tuotteista. Suosituimmaksi sisällöksi nousivat kuvat, sillä jopa 74 prosenttia ilmoitti haluavansa nähdä niitä yrityksen sosiaalisen median kanavissa. Avoimiin kysymyksiin saatiin useita varteenotettavia kehitysehdotuksia, joita voidaan hyödyntää yrityksen markkinointiviestinnän ja tapahtumien suunnittelussa tulevaisuudessa.
Kokoelmat
  • Opinnäytetyöt (Avoin kokoelma)
Ammattikorkeakoulujen opinnäytetyöt ja julkaisut
Yhteydenotto | Tietoa käyttöoikeuksista | Tietosuojailmoitus | Saavutettavuusseloste
 

Selaa kokoelmaa

NimekkeetTekijätJulkaisuajatKoulutusalatAsiasanatUusimmatKokoelmat

Henkilökunnalle

Ammattikorkeakoulujen opinnäytetyöt ja julkaisut
Yhteydenotto | Tietoa käyttöoikeuksista | Tietosuojailmoitus | Saavutettavuusseloste