Asiantuntijayrityksen liiketoimintaa uudistavat verkostot
Stenvall, Daniel (2017)
Stenvall, Daniel
Centria-ammattikorkeakoulu
2017
All rights reserved
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2017102616315
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2017102616315
Tiivistelmä
Tämän opinnäytetyön tarkoituksena oli selvittää suunnittelutoimiston asiakkaiden tämänhetkistä ja lähitulevaisuuden asiakastarvetta. Muutokset teollisuuden toimialalla vaikuttavat asiakasorganisaatioiden rakenteisiin. Organisaatioita kevennetään, mutta työmäärä pysyy samana. Tästä johtuen palveluja ulkoistetaan, mikä tarkoittaa palveluntarjoajien tuottaman lisäarvon merkityksen kasvua.
Työn tavoitteena oli selvittää asiakkaiden tämän hetkiset näkymät ja tarpeet, sekä miten yrityksen tulisi palveluntarjoajana vastata esille tulleisiin tarpeisiin.
Teoriaosuudessa selvitettiin asiakastarpeiden kehitystä ja merkitystä palveluntarjoajalle, jolloin ensin tulee tarkastella lähemmin mitä asiantuntija -sana ja asiantuntijapalvelut ovat. Miten asiantuntijapalveluita voidaan kehittää, jotta asiakas kokee saavansa palvelusta lisäarvoa. Teoriassa tarkasteltiin myös asiakastyytyväisyyttä ja asioita mitä asiantuntijapalveluissa voisi kehittää asiakassuhteen kehityksen kannalta.
Työn tavoitteena oli selvittää asiakkaiden tämän hetkiset näkymät ja tarpeet, sekä miten yrityksen tulisi palveluntarjoajana vastata esille tulleisiin tarpeisiin.
Teoriaosuudessa selvitettiin asiakastarpeiden kehitystä ja merkitystä palveluntarjoajalle, jolloin ensin tulee tarkastella lähemmin mitä asiantuntija -sana ja asiantuntijapalvelut ovat. Miten asiantuntijapalveluita voidaan kehittää, jotta asiakas kokee saavansa palvelusta lisäarvoa. Teoriassa tarkasteltiin myös asiakastyytyväisyyttä ja asioita mitä asiantuntijapalveluissa voisi kehittää asiakassuhteen kehityksen kannalta.