DIGITAALISEN MARKKINOINNIN ALOITTAMINEN YRITYKSESSÄ X
Hämäläinen, Artturi (2017)
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2017112518129
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2017112518129
Tiivistelmä
Tässä opinnäytetyössä käsitellään digitaalisen markkinoinnin aloittamista kiinteistö- ja muuttopalveluita tarjoavassa yrityksessä. Opinnäytetyö on projekti, missä yritykselle tehdään verkkosivut. Verkkosivut ovat nykyajan vaatimusten mukaisesti mobiili- ja hakukoneoptimoidut. Lisäksi tehdään testiluontoinen Google Adwords -hakusanamainoskampanja.
Opinnäytetyössä on kolme eri kokonaisuutta, jotka yhdessä muodostavat yrityksen digitaalisen markkinoinnin perustan. Kokonaisuudet ovat yrityksen verkkosivut, hakukoneoptimointi ja Google Adwords -hakusanamainonta. Jokaista kokonaisuutta arvioidaan teoria- ja käytäntöosuudessa erikseen. Jokaiselle osa-alueelle asetetaan myös tavoitteet, joilla mitataan menestystä. Tavoitteiden täyttymistä mitataan verkkosivujen kävijäseurantaohjelma Google Analyticsin avulla. Lisäksi valmistuneita verkkosivuja arvioidaan kyselyn avulla, jossa halutaan erityisesti selvittää verkkosivujen välittämää luottamusta yrityksen toimintaa kohtaan.
Verkkosivut valmistuivat syyskuun alussa 2017 ja tulokset ovat lupaavia. Suurin osa kyselyyn vastanneista piti verkkosivuja ammattimaisina ja ne antoivat luotettavan kuvan yrityksen toiminnasta. Lisäksi niin verkkosivuille, hakukoneoptimoinnille kuin hakusanamainonnalle asetetut erillistavoitteet toteutuivat. Parhaillaan verkkosivut keräävät säännöllisen määrän vierailijoita, jotka osoittavat kiinnostusta yritystä kohtaan ja ottavat yritykseen yhteyttä.
Opinnäytetyössä on kolme eri kokonaisuutta, jotka yhdessä muodostavat yrityksen digitaalisen markkinoinnin perustan. Kokonaisuudet ovat yrityksen verkkosivut, hakukoneoptimointi ja Google Adwords -hakusanamainonta. Jokaista kokonaisuutta arvioidaan teoria- ja käytäntöosuudessa erikseen. Jokaiselle osa-alueelle asetetaan myös tavoitteet, joilla mitataan menestystä. Tavoitteiden täyttymistä mitataan verkkosivujen kävijäseurantaohjelma Google Analyticsin avulla. Lisäksi valmistuneita verkkosivuja arvioidaan kyselyn avulla, jossa halutaan erityisesti selvittää verkkosivujen välittämää luottamusta yrityksen toimintaa kohtaan.
Verkkosivut valmistuivat syyskuun alussa 2017 ja tulokset ovat lupaavia. Suurin osa kyselyyn vastanneista piti verkkosivuja ammattimaisina ja ne antoivat luotettavan kuvan yrityksen toiminnasta. Lisäksi niin verkkosivuille, hakukoneoptimoinnille kuin hakusanamainonnalle asetetut erillistavoitteet toteutuivat. Parhaillaan verkkosivut keräävät säännöllisen määrän vierailijoita, jotka osoittavat kiinnostusta yritystä kohtaan ja ottavat yritykseen yhteyttä.