Instagram urheilukaupassa : Tutkimus Budget Sport -ketjulle
Takanen, Teijo (2017)
Takanen, Teijo
Tampereen ammattikorkeakoulu
2017
All rights reserved
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2017120119180
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2017120119180
Tiivistelmä
Opinnäytetyö toteutettiin toimeksiantona urheilukauppaketju Budget Sportin kanssa, jonka tarkoituksena oli laajentua sosiaalisessa mediassa Instagramiin. Työn tarkoituksena oli toimia pohjustuksena uuteen sosiaalisen median kanavaan laajentumiselle. Opinnäytetyön tavoitteena oli antaa Budget Sportille hyvät valmiudet yritystilin avaamiselle Instagram-palvelussa. Lisäksi tavoitteena oli, että työn avulla Budget Sport -ketjulle saadaan tietoa ammattimaisesta toiminnasta kyseisessä sosiaalisen median palvelussa.
Työn teoreettisessa viitekehyksessä kuvattiin sekä Budget Sportin liiketoimintakonsepti, että toimintastrategia. Lisäksi työssä käsiteltiin sosiaalista mediaa viestinnän näkökulmasta, sekä Instagramia markkinointikanavana. Havainnoivalla tutkimuksella kuvattiin opinnäytetyössä Budget Sportin kilpailijan ja kahden muun urheilukauppaketjun toimintaa kyseisessä palvelussa.
Havainnoivalla tutkimuksella Budget Sportille koottiin yhteen tietoa kilpailijan toiminnasta. Lisäksi tutkimuksella saatiin ammattimainen kuva siitä, kuinka Instagram-palvelussa kuuluisi viestiä. Kyseisen tutkimuksen perusteella todettiin, että Budget Sportilla on hyvät valmiudet siirtyä uuteen sosiaalisen median kanavaan, sekä toimimaan siellä ammattimaisemmin kuin kilpailijansa.
Työn teoreettisessa viitekehyksessä kuvattiin sekä Budget Sportin liiketoimintakonsepti, että toimintastrategia. Lisäksi työssä käsiteltiin sosiaalista mediaa viestinnän näkökulmasta, sekä Instagramia markkinointikanavana. Havainnoivalla tutkimuksella kuvattiin opinnäytetyössä Budget Sportin kilpailijan ja kahden muun urheilukauppaketjun toimintaa kyseisessä palvelussa.
Havainnoivalla tutkimuksella Budget Sportille koottiin yhteen tietoa kilpailijan toiminnasta. Lisäksi tutkimuksella saatiin ammattimainen kuva siitä, kuinka Instagram-palvelussa kuuluisi viestiä. Kyseisen tutkimuksen perusteella todettiin, että Budget Sportilla on hyvät valmiudet siirtyä uuteen sosiaalisen median kanavaan, sekä toimimaan siellä ammattimaisemmin kuin kilpailijansa.