Hyppää sisältöön
    • Suomeksi
    • På svenska
    • In English
  • Suomi
  • Svenska
  • English
  • Kirjaudu
Hakuohjeet
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.
Näytä viite 
  •   Ammattikorkeakoulut
  • Lahden ammattikorkeakoulu
  • Opinnäytetyöt
  • Näytä viite
  •   Ammattikorkeakoulut
  • Lahden ammattikorkeakoulu
  • Opinnäytetyöt
  • Näytä viite

Sosiaalisen median hyödyntäminen brändin markkinoinnissa : Case: SINISALO

Malinen, Laura (2017)

 
Avaa tiedosto
Malinen_Laura.pdf (2.641Mt)
Lataukset: 


Malinen, Laura
Lahden ammattikorkeakoulu
2017
All rights reserved
Näytä kaikki kuvailutiedot
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2017121721696
Tiivistelmä
Tämä opinnäytetyö käsittelee sosiaalisen median hyödyntämistä brändin markkinoinnissa. Työn tarkoituksena oli selvittää, mitä sosiaalisen median kanavia brändi voi käyttää, ja minkälaista markkinointia sosiaalisessa mediassa voidaan toteuttaa.

Tutkimus toteutettiin case- eli tapaustutkimuksena L-Fashion Group Oy:n tavaramerkille, SINISALO:lle. Teoriaosuudessa käsitellään yleisesti sosiaalisen median kanavia. Esitellyt kanavat on valittu SINISALO:n moottorikelkkavarusteiden kohdemaiden mukaan. Kanavien esittelyn jälkeen tutkitaan sosiaalisen median käyttöä kohdemaissa, sekä perehdytään markkinointiin sosiaalisessa mediassa. Opinnäytetyössä tehtiin myös sosiaalisen median kalenteri, jota toteutettiin työn aikana SINISALO:n Facebookissa, sekä toteutuksen aikana avatulla Instagramtilillä. Toteutuksesta saadut tulokset on esitetty työssä. Tutkimusmenetelmänä on käytetty havainnointia.

Tutkimustuloksina havaittiin, että SINISALO:n kohdemaissa suosituimmat sosiaalisen median kanavat ovat Facebook ja YouTube. Maasta riippuen seuraaviksi suosituimpia kanavia ovat WhatsApp, Instagram, Snapchat ja LinkedIn. Sosiaalisen median kalenterin toteutuksessa kampanjamarkkinointi havaittiin tehokkaimmaksi markkinoinnin sisällöksi. Toteutuksen aikana saavutettiin positiivisia tuloksia SINISALO:n Facebook-sivuilla lisääntyneen aktiivisuuden ja onnistuneen kampanjamarkkinoinnin myötä. Instagramissa ei saavutettu yhtä hyviä tuloksia, mutta jatkossa aktiivisuudella ja Instagram-käyttäjän mainostamisella saadaan Instagramista varmasti toimivampi markkinointikanava.
 
Kokoelmat
  • Opinnäytetyöt
Ammattikorkeakoulujen opinnäytetyöt ja julkaisut
Yhteydenotto | Tietoa käyttöoikeuksista | Tietosuojailmoitus | Saavutettavuusseloste
 

Selaa kokoelmaa

NimekkeetTekijätJulkaisuajatKoulutusalatAsiasanatUusimmatKokoelmat

Henkilökunnalle

Ammattikorkeakoulujen opinnäytetyöt ja julkaisut
Yhteydenotto | Tietoa käyttöoikeuksista | Tietosuojailmoitus | Saavutettavuusseloste