Haku
Viitteet 1-8 / 8
Oppimisympäristö leikin kehityksen tukena - kehittämishanke tiedepäiväkodin fyysisten oppimisympäristöjen suunnittelun käynnistämisestä lasten sekä kasvattajien näkökulmat huomioiden
(2019)
Tämän kehittämistehtävän tavoitteena on ollut kehittää lasten ja kasvattajien toiveiden mukaisesti tiedepäiväkoti Välkkeen fyysisiä oppimisympäristön tiloja yli 3-vuotiaiden lasten ryhmissä. Kehittämistehtävä on toteutettu ...
Lapsen osallistaminen eri työmenetelmien kautta
(2019)
Opinnäytetyöni “Lapsen osallistaminen eri työmenetelmien kautta” on toiminnallinen projektiluontoinen opinnäytetyö, jonka tarkoituksena on tukea lasten osallisuutta päiväkodin toiminnassa. Yhteistyökumppanina projektissa ...
Lisää liikettä lapsen päivään! - Sastamalan kaupungin varhaiskasvatuksessa
(2019)
Opinnäytetyön aiheena oli lapsen liikkumisen lisääminen Sastamalan kaupungin varhaiskasvatuksessa. Opinnäytetyö toteutettiin toiminnallisena opinnäytetyönä. Työn tavoitteena oli saada aikaan keskustelua työntekijöiden ...
Vanhempien kokema osallisuus Pelastusarmeijan Porin päiväkodissa
(2019)
Opinnäytetyön aiheena on vanhempien kokema osallisuus varhaiskasvatuksessa. Opinnäytetyön tarkoituksena oli kartoittaa Pelastusarmeijan Porin päiväkodin vanhempien kokemuksia heidän osallisuutensa toteutumisesta lapsensa ...
Sosiaalipedagoginen työote varhaiskasvatuksessa - Vinkkivihko varhaiskasvattajille
(2022)
Tämän toiminnallisen opinnäytetyön tarkoitus oli mahdollistaa sosiaalipedagogisen työotteen käytön laajempi hyödyntäminen varhaiskasvatuksessa. Työn päätavoitteena oli luoda sosiaalipedagogisesta työotteesta käytännönläheinen ...
Pienryhmäpedagogiikka ja toimiva tiimityö osana laadukasta varhaiskasvatusta : opinnäytetyö osana Ulvilan kaupungin varhaiskasvatushanketta vuosina 2022–2023
(2023)
Varhaiskasvatuksen pedagogiikka pitää sisällään lapsen huolenpitoa, kasvatusta ja opetusta. Laadukkaan varhaiskasvatuksen lähtökohtana pidetään osallisuuden pedagogiikkaa, jolla tarkoitetaan lapsen aitoa mahdollisuutta ...
Vanhempien osallisuus ja kasvatusyhteistyö varhaiskasvatuksessa : sosiaalipedagogisen osallisuuden arviointi ja kehittäminen Päiväkoti X:ssa
(2023)
Opinnäytetyössä arvioitiin ja kehitettiin varhaiskasvatussuunnitelman mukaista yhteistyötä ja osallisuutta Päiväkoti X:ssa. Opinnäytetyö tehtiin Päiväkoti X:lle. Kohderyhmänä opinnäytetyössä oli Päiväkoti X:n lasten vanhemmat ...
Yhteistyön merkitys päivittäisessä kohtaamisessa : huoltajien osallisuuden kehittäminen varhaiskasvatuksessa
(2024)
Tutkimuksellisen kehittämistyön tavoitteena oli kehittää Kanta-Hämeessä sijaitsevan maalaiskunnan 5-6-vuotiaiden lasten huoltajien kanssa tehtävää yhteistyötä esiopetuksessa kasvatuskumppanuuden näkökulmasta. Tavoitteena ...