Haku
Viitteet 1-10 / 20
Oppimisympäristö leikin kehityksen tukena - kehittämishanke tiedepäiväkodin fyysisten oppimisympäristöjen suunnittelun käynnistämisestä lasten sekä kasvattajien näkökulmat huomioiden
(2019)
Tämän kehittämistehtävän tavoitteena on ollut kehittää lasten ja kasvattajien toiveiden mukaisesti tiedepäiväkoti Välkkeen fyysisiä oppimisympäristön tiloja yli 3-vuotiaiden lasten ryhmissä. Kehittämistehtävä on toteutettu ...
Sosku-kahvit: Sosiaalisen kuntoutuksen yhteiskehittäminen Porissa
(2020)
Opinnäytetyön aiheena on sosiaalisen kuntoutuksen yhteiskehittäminen Porissa. Sosiaalisen kuntoutuksen toteutusta koskeva yhteistyö uusintarikollisuuden vähentämiseen tähtäävän Tuetusti tulevaisuuteen- hankkeen (ESR) ja ...
ASIAKKAAN ÄÄNI KUULUVIIN - Kokemustoimijat yhteiskehittämässä kuntoutus- ja työllisyyspalveluita
(2019)
Opinnäytetyössä kuvattiin toimintamalli, jossa yhteiskehittämällä saatiin kokemusasiantuntijoiden osaamista mukaan sosiaali- ja terveyspalveluiden suunnitteluun ja kehittämiseen Satakunnassa.
Opinnäytetyö toteutettiin ...
Yhteisökasvatus osana lastensuojelulaitoksen arkea
(2019)
Miten yhteisökasvatuksellinen ajattelu on muokannut laitoksen arkea? Mistä tilanteesta lähdettiin ja mihin on päästy? Miten yhteisökasvatuksellista toimintatapaa voisi vielä kehittää arjessa? Tämän opinnäytetyön tarkoituksena ...
Yhteen hiileen puhaltaen - huoltajien kanssa tehtävän yhteistyön kehittäminen Sasin päiväkodissa
(2019)
Opinnäytetyönä tehdyn toimintatutkimuksen tavoitteena oli kehittää huoltajien kanssa tehtävää yhteistyötä, kasvatuskumppanuutta, Sasin päiväkodissa niin, että se kykenee tarjoamaan lapselle parhaan mahdollisen lähtökohdan ...
Toiminnallinen projekti palvelutalon laatutyön käynnistäjänä
(2020)
Tämä opinnäytetyö on tehty työelämätarvelähtöisenä kehittämisprojektina yhdistyksen ylläpitämälle, ikäihmisten tehostetulle palveluasumisyksikölle, Palvelutalo Vuollekodille toiminnan laadun kehittämiseksi ajalla 2018 - ...
Pienryhmätoiminnan kehittäminen päivätoimintakeskus Mistelissä
(2020)
Porin kaupungin kehitysvammaisten päivätoimintakeskuksiin tarvittiin lisää asiakaspaikkoja yksiköiden ollessa täynnä. Kehittämistyölle oli akuutti tarve, sillä sekä perus- että ammattikouluista oli siirtymässä uusia ...
Lapsiperhetiimi - moniammatillisuudesta kohti monitoimijuutta : "Että otettais pienetkin huolet tosissaan ja kohdattais perhe yksikkönä."
(2021)
Tulevaisuuden sosiaali- ja terveyskeskus 2020-2022 -ohjelman keskeisinä tavoitteina on toiminnan painotuksen siirtäminen ehkäisevään ja ennakoivaan työhön sekä palveluiden monialaisuuden ja yhteentoimivuuden varmistaminen. ...
Koulun tasa-arvoisten ja terveyttä edistävien hyvinvointipalveluiden kehittäminen palvelumuotoilun keinoin
(2021)
Oppilaiden hyvinvoinnin edistäminen on yksi koulujen merkityksellisimmistä tehtävistä. Oppilaiden ja perheiden hyvinvointia tuetaan kouluissa myös hyvinvointipalveluiden muodossa. Erityisesti ihmisiin ja hyvinvointiin ...
Kokemusasiantuntijatoiminnan toiveita ja suuntaviivoja Satakuntaan: kokemusasiantuntijatoiminnan nykytilanteen kartoitus julkisella sektorilla
(2022)
Kokemusasiantuntijuus on tullut käyttöön ammattiavun ja asiantuntijatiedon rinnalle. Opinnäytetyötä hyödynnetään Satakunnan sote-rakenneuudistuksen kehittämishankkeen Maakunnalliset yhteistyörakenteet sidosryhmäyhteistyön ...