Haku
Viitteet 1-10 / 176
Toiminnanohjausta ja tarkkaavaisuutta tukevat mobiilisovellukset ohjaustyön tukena
(2020)
Opinnäytetyön tarkoituksena oli kartoittaa erilaisia toiminnanohjauksen ja tarkkaavaisuuden tukena käytettäviä mobiilisovelluksia, joita voidaan hyödyntää ohjaustyössä. Lisäksi tarkoituksena oli selvittää olemassa olevien ...
Kehollisuus osana naisten kanssa tehtävää väkivaltatyötä Porin ensi- ja turvakotiyhdistys ry:ssä
(2020)
Väkivaltatyössä on hyvin tärkeää löytää uudenlaisia työtapoja, koska väkivalta on aina traumatisoiva kokemus. Trauma jättää muistin lisäksi jäljet myös kehoon ja aina koettua ei ole helppo pukea sanoiksi. Kehotietoisuuden ...
Toivon tuojat - Kokemusasiantuntijuus mielenterveyskuntoutumisen kehyksessä
(2021)
Opinnäytetyössä tutkittiin kokemusasiantuntijuutta mielenterveyskuntoutumisen kehyksessä. Tutkimuksessa tarkasteltiin asiaa kokemusasiantuntijoiden näkökulmasta. Tavoitteena oli tutkia, mitä ja millaista kokemusasiantuntijuus ...
Koulun ja lastensuojelun ammattilaisten toiminta kouluun kiinnittymättömien lastensuojelun avohuollon asiakkaiden kanssa
(2021)
Opinnäytetyössä tutkittiin lastensuojelun avohuollon ja koulun ammattilaisten toimintaa kouluun kiinnittymättömien oppilaiden kanssa Satakunnassa. Tutkimus toteutettiin laadullisena tutkimuksena, joka kohdennettiin Satakunnan ...
Tukiviittomat kommunikaatiota tukevana menetelmänä päiväkodissa
(2020)
Opinnäytetyöni tarkoituksena oli tarkastella Huittislaisen päiväkodin tukiviittomien käyttöä ja toiminnallisesti tukea ja ohjeistaa päiväkodin henkilöstöä innostumaan ja motivoitumaan tukiviittomien käytöstä. Työn tuloksena ...
Porin varhaiskasvatuksen perheohjauksen toimintamalli: Varhaiskasvatuksen työntekijöiden näkökulma
(2020)
Porin varhaiskasvatuksen perheohjauksen toimintamalli. Varhaiskasvatuksen
työntekijöiden näkökulma.
Tiivistelmä
Tämän kehittämistehtävän tavoitteena oli kehittää Porin kaupungin varhaiskasvatuksen
perheohjauksen ...
Interaktiivinen digitaalinen satukirja sosiaalisten taitojen ja tunnetaitojen oppimisen tueksi varhaiskasvatusympäristöön
(2020)
Opinnäytetyössä luotiin digitaalinen interaktiivinen satukirja, joka tukee 3-6-vuotiaiden lasten sosiaalisten taitojen ja tunnetaitojen opetusta varhaiskasvatusympäristöissä. Satukirja kehitettiin työvälineeksi varhaiskasvatukseen ...
Työhyvinvointi ja työuupumus sosionomin näkökulmasta
(2021)
Tämän opinnäytetyön tarkoituksena on selvittää miten sosionomit kokevat työhyvinvoinnin ja työuupumuksen omassa työssään. Tarkoituksena on selvittää millaisia kuormittavia tekijöitä sosionomi työssään kohtaa sekä miten ...
Motoristen perustaitojen kehittymisen tukeminen integroidussa varhaiskasvatusryhmässä
(2021)
Opinnäytetyön tarkoituksena oli tukea integroidussa erityisryhmässä olevien 3-5-vuotiaiden lasten motoristen perustaitojen kehittymistä, lisätä tietoutta motorisista perustaidoista ryhmän kasvattajien keskuudessa sekä luoda ...
Kuntoutusohjauksen kehittäminen osana Tampereen kaupungin lääkinnällisen kuntoutuksen palvelua
(2020)
Tämän kehittämistutkimuksellisen opinnäytetyön tavoite oli kehittää Tampereen kaupungin avokuntoutuksen lääkinnällisen kuntoutuksen palvelun kuntoutusohjausta. Tavoitteena oli selvittää keskeiset työtehtävät, joista voisi ...