Haku
Viitteet 1-10 / 21
Porin varhaiskasvatuksen perheohjauksen toimintamalli: Varhaiskasvatuksen työntekijöiden näkökulma
(2020)
Porin varhaiskasvatuksen perheohjauksen toimintamalli. Varhaiskasvatuksen
työntekijöiden näkökulma.
Tiivistelmä
Tämän kehittämistehtävän tavoitteena oli kehittää Porin kaupungin varhaiskasvatuksen
perheohjauksen ...
Interaktiivinen digitaalinen satukirja sosiaalisten taitojen ja tunnetaitojen oppimisen tueksi varhaiskasvatusympäristöön
(2020)
Opinnäytetyössä luotiin digitaalinen interaktiivinen satukirja, joka tukee 3-6-vuotiaiden lasten sosiaalisten taitojen ja tunnetaitojen opetusta varhaiskasvatusympäristöissä. Satukirja kehitettiin työvälineeksi varhaiskasvatukseen ...
Mindfulness-menetelmä osana päiväkodin lepohetkiä
(2020)
Tässä opinnäytetyössä tutkittiin mindfulness-menetelmän soveltuvuutta vaihtoehtoisena toimintana päiväkoti-ikäisten lasten lepohetkillä. Tutkimuksessa selvitettiin, millaisena päiväkoti-ikäiset lapset kokivat nykyiset ...
Ruokakasvatus Musiikkipäiväkoti Rytmissä: Varhaiskasvatuksen opettajien kokemuksia
(2020)
Tämän opinnäytetyön tavoitteena oli selvittää varhaiskasvatuksen opettajien haastattelujen avulla, millaista ruokakasvatusta musiikkipäiväkoti Rytmissä toteutetaan, sekä miten Rytmin varhaiskasvatuksen opettajat kehittäisivät ...
Opas 3-5-vuotiaiden lasten kielen kehityksen tukemiseen
(2020)
Tämän opinnäytetyön aiheena oli 3-5-vuotiaiden lasten kielen kehityksen tukeminen. Opinnäytetyö oli toiminnallinen ja sen tuotoksena osana opinnäytetyötä syntyi opas päiväkodin henkilökunnalle sekä lasten vanhemmille. ...
Kielirikasteisen varhaiskasvatuksen kehittäminen kasvan, liikun ja kehityn-oppimisen alueella : Liikunnallinen materiaalipaketti kielirikasteiseen päiväkotiin
(2020)
Tämän toiminnallisen opinnäytetyön tarkoituksena oli kehittää kielirikasteisen päiväkodin toimintaan ja tavoitteisiin suunniteltu materiaalipaketti, jossa englannin kieleen tutustutaan ja kieltä opitaan toiminnallisesti ...
Erityisherkän lapsen tukeminen ja ohjaaminen päiväkodissa: Opas varhaiskasvatuksen henkilöstölle
(2020)
Tämän opinnäytetyön aiheena oli tarkastella varhaiskasvatuksessa käytettäviä menetelmiä erityisherkän lapsen näkökulmasta. Opinnäytetyön tarkoituksena oli lisätä tietämystä erityisherkkyydestä sekä siitä, millaisia ...
Tunteiden Sateenkaari - Tunnekasvatusopas 3-6-vuotiaiden tunnetaitojen vahvistamiseksi
(2020)
Tämän opinnäytetyön aiheena on tunnekasvatusopas 3-6-vuotiaiden tunnetaitojen vahvistamiseksi. Opinnäytetyö sisältää kirjallisen raportin sekä varhaiskasvattajille suunnatun kirjallisen tunnetaito-oppaan. Tuotoksen tavoitteena ...
Varhaiskasvattaja - Edistä lapsen terveyttä kannustamalla lasta liikkumaan!
(2020)
Motoriset perustaidot ovat välttämättömiä taitoja päivittäisistä toiminnoista selviytymiseen. Lasten tulisi hallita motoriset perustaidot ennen kouluikää, sillä motoristen perustaitojen kehittyminen luo perustan lapsen ...
Kiusaamisen ehkäiseminen esikouluikäisten lasten parissa
(2020)
Kiusaaminen on vakava lapsen henkistä ja fyysistä hyvinvointia uhkaava tekijä. Kyse on ikivanhasta ilmiöstä, jonka toistuvuuteen ei saa turtua. Mitä aikaisemmin kiusaamiseen puututaan, sitä kauaskantoisemmat ja positiivisemmat ...