Digitaalisen markkinoinnin suunnitelma case tilitoimisto
Isto, Aki (2017)
Isto, Aki
Lapin ammattikorkeakoulu
2017
All rights reserved
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-201801121273
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-201801121273
Tiivistelmä
Opinnäytetyössä tutkittiin digitaalista markkinointia ja sen hyödyntämistä tilitoimiston markkinoinnissa ja laadittiin digitaalisen markkinoinnin suunnitelma kohdeyritykselle. Työssä myös toteutettiin suunnitelmassa olleiden verkkosivujen hankinta yritykselle. Työtä rajattiin sosiaalisen median osalta vain yhteen sivustoon eli Facebookiin, koska tarkoitus oli tehdä suunnitelma pienelle yritykselle, joten ei ollut järkevää käsitellä useita sosiaalisia medioita.
Opinnäytetyön teoriaosassa käsitellään markkinointia yleisesti painottaen digitaaliseen markkinointiin. Digitaalisesta markkinoinnista keskityttiin verkkosivuihin ja markkinointiin sosiaalisessa mediassa. Työssä käsiteltiin myös mainostamista sosiaalisessa mediassa sekä hakukoneissa.
Opinnäytetyö toteutettiin toiminnallisena ja tietoa kerättiin enimmäkseen alan kirjallisuudesta ja myös internetistä.
Työn lopussa on ehdotuksia kohdeyrityksen tulevista toimenpiteistä ja markkinointikeinoista, jotka sopivat tilitoimiston markkinointiin. Ehdotukset on tehty digitaalisesta markkinoinnista ja tilitoimistoista kerätyn tiedon perusteella.
Opinnäytetyön teoriaosassa käsitellään markkinointia yleisesti painottaen digitaaliseen markkinointiin. Digitaalisesta markkinoinnista keskityttiin verkkosivuihin ja markkinointiin sosiaalisessa mediassa. Työssä käsiteltiin myös mainostamista sosiaalisessa mediassa sekä hakukoneissa.
Opinnäytetyö toteutettiin toiminnallisena ja tietoa kerättiin enimmäkseen alan kirjallisuudesta ja myös internetistä.
Työn lopussa on ehdotuksia kohdeyrityksen tulevista toimenpiteistä ja markkinointikeinoista, jotka sopivat tilitoimiston markkinointiin. Ehdotukset on tehty digitaalisesta markkinoinnista ja tilitoimistoista kerätyn tiedon perusteella.