Hyppää sisältöön
    • Suomeksi
    • På svenska
    • In English
  • Suomi
  • Svenska
  • English
  • Kirjaudu
Hakuohjeet
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.
Näytä viite 
  •   Ammattikorkeakoulut
  • Satakunnan ammattikorkeakoulu
  • Opinnäytetyöt (Avoin kokoelma)
  • Näytä viite
  •   Ammattikorkeakoulut
  • Satakunnan ammattikorkeakoulu
  • Opinnäytetyöt (Avoin kokoelma)
  • Näytä viite

Projektinhallinta asiakasyritysten organisaatiomuutoksissa

Mattila, Juuso (2018)

 
Avaa tiedosto
Juuso_Mattila.pdf (1.311Mt)
Lataukset: 


Mattila, Juuso
Satakunnan ammattikorkeakoulu
2018
All rights reserved
Näytä kaikki kuvailutiedot
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-201803012941
Tiivistelmä
Tämän opinnäytetyön tavoitteena oli tarkastella asiakkaiden organisaatiomuutoksia ulkoisen palvelukeskuksen näkökulmasta. Tutkimuksen kohteeksi valikoitui kaksi kunta-asiakasta, jotka toteuttivat organisaatiomuutoksensa vuoden 2017 aikana. Palvelukeskuksen näkökulmasta muutokset hoidettiin projektimuotoisesti. Suoritin itse työharjoittelun palvelukeskuksessa, taloushallinnon tehtävissä, mutta en osallistunut projektityöskentelyyn. Tutkimuksessa käytetty materiaali on kerätty organisaatiomuutoksien käyttöönoton ja työharjoittelun päättymisen jälkeen.

Opinnäytetyö oli laadullinen tapaustutkimus, johon sisällytettiin laadullisten tutkimusmenetelmien lisäksi toiminnallisia piirteitä. Tiedonkeruumenetelminä käytettiin pääasiassa teemahaastatteluja, joilla saatiin tietoa tutkittavasta tapauksesta palvelukeskuksen projektipäälliköltä. Opinnäytetyön toiminnallisena tuloksena syntyi muutosprojektia kuvaava prosessikaavio.

Opinnäytetyön teoriaosuudessa käsiteltiin julkisen sektorin muutosprosesseja, palvelukeskuksen tuottamia palveluita sekä projektinhallintaa, joka oli tämän opinnäytetyön keskeisin aihealue. Projektinhallintaa rajattiin kuvaamaan lähinnä vain tutkimuksen tärkeimpiä osa-alueita.

Opinnäytetyön empiirisessä osassa käytiin läpi muutosprojekteja projektinhallinnan elementtejä hyödyntäen. Toiminnallisena tuloksena syntynyt prosessikaavio esitettiin opinnäytetyön empiirisessä osassa ja siinä kuvattiin toisen asiakkaan muutosprojektin etenemistä. Projektinhallinnan elementeillä kuvatun prosessikaavion avulla palvelukeskus voi kouluttaa uusia työntekijöitä projektityöskentelyyn sekä löytämään uusia toimintatapoja tuleviin projekteihin. Tutkimustulokset ovat helposti siirrettävissä myös muille henkilöstö- ja taloushallinnon tukipalveluita tuottaville yrityksille sekä järjestelmätaloille.
 
Kokoelmat
  • Opinnäytetyöt (Avoin kokoelma)
Ammattikorkeakoulujen opinnäytetyöt ja julkaisut
Yhteydenotto | Tietoa käyttöoikeuksista | Tietosuojailmoitus | Saavutettavuusseloste
 

Selaa kokoelmaa

NimekkeetTekijätJulkaisuajatKoulutusalatAsiasanatUusimmatKokoelmat

Henkilökunnalle

Ammattikorkeakoulujen opinnäytetyöt ja julkaisut
Yhteydenotto | Tietoa käyttöoikeuksista | Tietosuojailmoitus | Saavutettavuusseloste