Yritysmyynnin asiakaspalvelun kehittäminen : Tavaratalo XXX
Hirvi, Hilkka (2018)
Hirvi, Hilkka
Centria-ammattikorkeakoulu
2018
All rights reserved
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-201803223703
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-201803223703
Tiivistelmä
Opinnäytetyön toimeksiantajana toimi tavaratalo XXX. Opinnäytetyön tavoitteena oli tutkia yritysasiakkaiden tyytyväisyyttä yritysmyynnin asiakaspalveluun sekä eri palvelutoimintojen sujuvuuteen. Yritysmyynnin asiakkaille ei ole tätä ennen tehty asiakastyytyväisyyskartoitusta, joten mahdollista vertailua ei voitu suorittaa. Opinnäytetyön tarkoituksena oli koota asiakastyytyväisyyskyselyn perusteella kerätystä materiaalista objektiivinen ja selkeä analyysi yritysmyynnin asiakaspalvelun tasosta ja laadusta. Löydettyjen kehityskohteiden avulla yritys pystyy kehittämään toimintaansa paremmaksi ja kilpailukykyisemmäksi. Tarkoituksena oli myös luoda työväline, jolla mitata asiakastyytyväisyyttä tulevaisuudessakin.
Tutkimuksen teoreettinen osa käsittelee yritysmyyntiä, verkkokauppaa, palvelua, palvelun laatua,asiakastyytyväisyyttä ja -tyytymättömyyttä. Nämä teoriat pohjustivat hyvin tutkimuksen empiiristä osa-aluetta. Tutkimus toteutettiin Webrobol-ohjelmiston avulla, ja tutkimusaineisto kerättiin käyttämällä kvantitatiivista eli määrällistä monivalintakyselytutkimuslomaketta. Tutkimuksesta iso osa on salattu.
Tutkimuksen teoreettinen osa käsittelee yritysmyyntiä, verkkokauppaa, palvelua, palvelun laatua,asiakastyytyväisyyttä ja -tyytymättömyyttä. Nämä teoriat pohjustivat hyvin tutkimuksen empiiristä osa-aluetta. Tutkimus toteutettiin Webrobol-ohjelmiston avulla, ja tutkimusaineisto kerättiin käyttämällä kvantitatiivista eli määrällistä monivalintakyselytutkimuslomaketta. Tutkimuksesta iso osa on salattu.