Perehdyttämisen tärkeys myyntityössä
Valve, Riina (2018)
Valve, Riina
Haaga-Helia ammattikorkeakoulu
2018
All rights reserved
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-201804235228
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-201804235228
Tiivistelmä
Tämä opinnäytetyö käsittelee uuden työntekijän perehdyttämistä työhön ja työympäristöön. Perehdyttämiseen linkittyy vahvasti myös sisäinen markkinointi, esimiestyö ja itsensä johtaminen, joita opinnäytetyössä käydään myös läpi. Opinnäytetyön tavoitteena on luoda kokonaisvaltainen käsikirja perehdyttämisen tueksi. Työ koostuu teoriaosuudesta, jonka pohjalta luodaan produktina perehdyttämisen käsikirja.
Teorian ensimmäinen osa käsittelee sisäistä markkinointia, joka on hyvä pohja perehdytykselle. Toisessa osuudessa käsitellään esimiestyötä, valmentavaa esimiestyötä ja myynnin johtamista. Esimiestyö on keskeinen osa perehdytysprosessia. Kolmannessa osassa pureudutaan perehdytykseen. Perehdytys on avattu käsitteenä, prosessina ja prosessin eri vaiheina. Lopuksi opinnäytetyössä käsitellään itsensä johtamista.
Teoriaosuuteen on pyritty kasaamaan laajasti perehdyttämiseen liittyvää ja sitä tukevaa aineistoa.
Teorian ensimmäinen osa käsittelee sisäistä markkinointia, joka on hyvä pohja perehdytykselle. Toisessa osuudessa käsitellään esimiestyötä, valmentavaa esimiestyötä ja myynnin johtamista. Esimiestyö on keskeinen osa perehdytysprosessia. Kolmannessa osassa pureudutaan perehdytykseen. Perehdytys on avattu käsitteenä, prosessina ja prosessin eri vaiheina. Lopuksi opinnäytetyössä käsitellään itsensä johtamista.
Teoriaosuuteen on pyritty kasaamaan laajasti perehdyttämiseen liittyvää ja sitä tukevaa aineistoa.