• Suomeksi
    • På svenska
    • In English
  • Suomi
  • Svenska
  • English
  • Kirjaudu
Hakuohjeet
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.
Näytä viite 
  •   Ammattikorkeakoulut
  • Metropolia Ammattikorkeakoulu
  • Tieto- ja viestintätekniikan tutkinto-ohjelma
  • Näytä viite
  •   Ammattikorkeakoulut
  • Metropolia Ammattikorkeakoulu
  • Tieto- ja viestintätekniikan tutkinto-ohjelma
  • Näytä viite

Dataorientoituneen renderöijän toteuttaminen OpenGL:llä

Rekiranta, Meri (2018)

 
 
Tweet Tiedostoon pääsyä rajoitettu
 
Tiedostoon pääsyä rajoitettu
Avaa tiedosto
Rekiranta_Meri.pdf (1.556Mt)
Lataukset: 


Rekiranta, Meri
Metropolia Ammattikorkeakoulu
2018
All rights reserved
Näytä kaikki kuvailutiedot
Julkaisun pysyvä osoite on
http://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-201805087057
Tiivistelmä
Insinöörityön tavoitteena oli toteuttaa pohja tarpeiden mukaisesti laajennettavalle renderöijälle. Testausta varten toteutettiin 3D-mallin prosessointi, tuonti, vienti ja lataus peliin sekä piirto pelin Team Fortress 2 -tyyppisellä varjostuksella. Rajapinnalta vaadittiin kykyä OpenGL-grafiikkarajapintaa käyttäen piirtää reaaliaikaista kuvaa rajapinnan käyttäjän spesifioimalla tavalla.

Lopputuloksena saatiin aikaan reaaliaikagrafiikan piirtoa tarvitseville sovelluksille toimiva rajapinta, joka pystyy lataamaan yksinkertaisia varjostimia ja 3D-malleja. Tuotos toimii hyvänä pohjana tuleville peliprojekteille ja alkuna käyttötarkoituksia varten laajennettavalle pelimoottorille.
 
Kokoelmat
  • Tieto- ja viestintätekniikan tutkinto-ohjelma
Ammattikorkeakoulujen opinnäytetyöt ja julkaisut
Yhteydenotto | Tietoa käyttöoikeuksista | Tietosuojailmoitus
 

Selaa kokoelmaa

NimekkeetTekijätJulkaisuajatAsiasanatUusimmatKokoelmat

Henkilökunnalle

Ammattikorkeakoulujen opinnäytetyöt ja julkaisut
Yhteydenotto | Tietoa käyttöoikeuksista | Tietosuojailmoitus