Hyppää sisältöön
    • Suomeksi
    • På svenska
    • In English
  • Suomi
  • Svenska
  • English
  • Kirjaudu
Hakuohjeet
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.
Näytä viite 
  •   Ammattikorkeakoulut
  • Haaga-Helia ammattikorkeakoulu
  • Opinnäytetyöt (Avoin kokoelma)
  • Näytä viite
  •   Ammattikorkeakoulut
  • Haaga-Helia ammattikorkeakoulu
  • Opinnäytetyöt (Avoin kokoelma)
  • Näytä viite

Digitaalinen markkinointiviestintäsuunnitelma ohjelmistoyritys PLM-Zonelle

Ahola, Sani (2018)

 
Avaa tiedosto
Digitaalinen markkinointiviestintasuunnitelma ohjelmistoyritys PLM-Zonelle.pdf (603.1Kt)
Lataukset: 


Ahola, Sani
Haaga-Helia ammattikorkeakoulu
2018
All rights reserved
Näytä kaikki kuvailutiedot
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-201805087229
Tiivistelmä
Opinnäytetyön tarkoituksena on tutkia toimeksiantoyrityksen nykyisiä markkinointikeinoja haastattelun avulla ja luoda sen pohjalta uusi digitaalinen markkinointiviestintäsuunnitelma. Toimeksiantoyritys PLM-Zone on nopeasti kasvava ohjelmisto- ja ohjelmistopalveluyritys. PLM-Zonen asiakkaat koostuvat enimmäkseen suurista kotimaisista sekä ulkomaisista yri-tyksistä.
Opinnäytetyö koostuu teoriaosuudesta ja haastattelun avulla kerätystä tiedosta toimeksian-toyrityksestä. Teoriaosuudessa tarkastellaan digitaalisuuden vaikutuksia markkinointivies-tintään ja yleisempiä digitaalisen markkinointiviestinnän muotoja sekä mitä markkinointi-viestinnän suunnittelu pitää sisällään. Opinnäytetyön loppuosassa tarkastellaan digitaali-sen markkinointiviestintäsuunnitelman tekoa yritykselle ja käydään läpi haastattelun avulla kerättyä tietoa toimeksiantoyrityksestä sekä analysoidaan niitä.
Haastattelun avulla on kartoitettu muun muassa toimeksiantoyrityksen nykyiset markki-nointikeinot, kilpailijat ja kilpailutilanne, nykytilanne markkinoilla sekä kohderyhmät. Kerät-tyjen tietojen avulla on lähdetty tarkastelemaan digitaalisen markkinointiviestintäsuunnitel-man tekoa yritykselle. Toimeksiantoyritykselle on luotu nykytila-analyysi, jossa analysoi-daan yrityksen sisäisiä ja ulkoisia tekijöitä sekä niiden vaikutuksia.
Yrityksestä kerättyjen tietojen avulla esille nousi muutamia toimintaehdotuksia joiden avulla yrityksen markkinointitoimenpiteitä voisi parantaa. Yhtenä toimintaehdotuksena on markki-noinnin vuosikellon rakentaminen, josta loin mallin yritykselle, joka tulee erillisinä liitteenä opinnäytetyöhön.
Kokoelmat
  • Opinnäytetyöt (Avoin kokoelma)
Ammattikorkeakoulujen opinnäytetyöt ja julkaisut
Yhteydenotto | Tietoa käyttöoikeuksista | Tietosuojailmoitus | Saavutettavuusseloste
 

Selaa kokoelmaa

NimekkeetTekijätJulkaisuajatKoulutusalatAsiasanatUusimmatKokoelmat

Henkilökunnalle

Ammattikorkeakoulujen opinnäytetyöt ja julkaisut
Yhteydenotto | Tietoa käyttöoikeuksista | Tietosuojailmoitus | Saavutettavuusseloste