Hyppää sisältöön
    • Suomeksi
    • På svenska
    • In English
  • Suomi
  • Svenska
  • English
  • Kirjaudu
Hakuohjeet
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.
Näytä viite 
  •   Ammattikorkeakoulut
  • Seinäjoen ammattikorkeakoulu
  • Opinnäytetyöt (Avoin kokoelma)
  • Näytä viite
  •   Ammattikorkeakoulut
  • Seinäjoen ammattikorkeakoulu
  • Opinnäytetyöt (Avoin kokoelma)
  • Näytä viite

Asiakastyytyväisyystutkimus Faunatar Päivölälle

Keskimäki, Joona (2018)

Avaa tiedosto
Keskimaki_Joona.pdf (424.0Kt)
Lataukset: 


Keskimäki, Joona
Seinäjoen ammattikorkeakoulu
2018
All rights reserved
Näytä kaikki kuvailutiedot
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-201805158219
Tiivistelmä
Opinnäytetyön tarkoituksena oli selvittää Faunatar Päivölän asiakkaiden tyytyväisyyttä liikkeen eri osa-alueisiin. Opinnäytetyön ensimmäisenä tavoitteena oli perehtyä eläintarvikeliikkeen kilpailukeinoihin. Toisena tavoitteena oli perehtyä asiakkuuk-sien hallintaan. Kolmantena tavoitteena oli perehtyä asiakastyytyväisyyteen. Opinnäytetyön viimeisenä tavoitteena oli toteuttaa asiakastyytyväisyystutkimus Faunatar Päivölälle.

Opinnäytetyön teoreettinen viitekehys koostuu kolmesta pääluvusta. Ensimmäinen luku käsittelee markkinoinnin viittä eri kilpailukeinoa eläintarvikeliikkeen näkökulmasta. Toinen luku käsittelee asiakkuuksien hallintaa, joka sisältää muun muassa kanta-asiakasjärjestelmät. Kolmantena lukuna on asiakastyytyväisyys, joka sisältää asiakastyytyväisyyteen vaikuttavat tekijät ja asiakastyytyväisyyden tutkimisen.

Työn empiirinen osuus koostuu kvantitatiivisestä tutkimuksesta ja sen tuloksista. Tutkimuksessa selvitettiin Faunatar Päivölän asiakkaiden tyytyväisyyttä liikkeen eri osa-alueisiin, joita olivat muun muassa liikkeen siisteys ja aukioloajat, tuotteet, asiakaspalvelu sekä asiakkaiden tietoisuus kanta-asiakasjärjestelmästä ja erikoispalveluista. Tutkimus toteutettiin paperimuotoisena kyselynä Faunatar Päivölässä. Kyselyyn vastasi 39 henkilöä.

Tutkimuksen tulokset olivat positiivisia, ja asiakkaat olivat suurimmaksi osaksi erittäin tyytyväisiä liikkeen eri osa-alueisiin. Tuloksista huomattiin, että kanta-asiakasjärjestelmä ja erikoispalvelut saattavat tarvita lisämarkkinointia.
 
Kokoelmat
  • Opinnäytetyöt (Avoin kokoelma)
Ammattikorkeakoulujen opinnäytetyöt ja julkaisut
Yhteydenotto | Tietoa käyttöoikeuksista | Tietosuojailmoitus | Saavutettavuusseloste
 

Selaa kokoelmaa

NimekkeetTekijätJulkaisuajatKoulutusalatAsiasanatUusimmatKokoelmat

Henkilökunnalle

Ammattikorkeakoulujen opinnäytetyöt ja julkaisut
Yhteydenotto | Tietoa käyttöoikeuksista | Tietosuojailmoitus | Saavutettavuusseloste