Hyppää sisältöön
    • Suomeksi
    • På svenska
    • In English
  • Suomi
  • Svenska
  • English
  • Kirjaudu
Hakuohjeet
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.
Näytä viite 
  •   Ammattikorkeakoulut
  • Yrkeshögskolan Novia
  • Opinnäytetyöt (Avoin kokoelma)
  • Näytä viite
  •   Ammattikorkeakoulut
  • Yrkeshögskolan Novia
  • Opinnäytetyöt (Avoin kokoelma)
  • Näytä viite

Det estetiska språket : en kvalitativ studie om det pedagogiska värdet av att använda sig av estetiska lärprocesser inom behandlingen av ungdomar med mental ohälsa

Jakobsson, Tanja (2018)

Avaa tiedosto
Jakobsson_Tanja.pdf (1.182Mt)
Lataukset: 


Jakobsson, Tanja
Yrkeshögskolan Novia
2018
All rights reserved
Näytä kaikki kuvailutiedot
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-201805168412
Tiivistelmä
Tämän opinnäytetyön tavoite on tutkia taiteellisen oppimisprosessien käyttämisestä saatava pedagoginen arvo mielenterveyshuollossa. Haluan tutkia, voivatko taiteelliset oppimisprosessit edesauttaa nuorison mielenterveyttä ja selostaa millä lailla taiteelliset oppimisprosessit voivat vaikuttaa henkilön psyykkiseen hyvinvointiin ja kehitykseen positiivisella tavalla. Haluan myös perehtyä taiteellisiin oppimisprosesseihin ja tutkia miten taiteellisia oppimisprosesseja voidaan integroida mielenterveyshuoltoon. Tulen myös käsittelemään, miten luovuus suhtautuu estetiikkaan ja miten voidaan edistää luovia työtapoja. Viimeisenä käsittelen joitakin menetelmiä, joita voidaan käyttää yhdessä taiteellisen oppimisprosessien kanssa.

Olen tehnyt kvalitatiivisen tutkimuksen, haastattelemalla viittä tanskalaista pedagogia joilla on paljon osaamista taiteellisista oppimisprosesseista nuorten parissa. Tutkimuksen tulokset näyttävät, että taiteellisilla oppimisprosesseilla on pedagoginen arvo, jos nuorella henkilöllä on tarvetta ilmaisuun ja pedagogi uskoo taiteellisten oppimisprosessien pedagogiseen arvoon.

Lopuksi voidaan todeta, että taiteelliset oppimisprosessit antavat mahdollisuuden kehittyä monilla eri alueilla, kun nuorella henkilöllä on tarvetta ilmaisuun. Taiteelliset oppimisprosessit parantavat yksilöiden hyvinvointia, itsensä ja ympäristön ymmärtämistä ja toimii esteettisenä kielenä asioille, joita henkilö ei pysty ilmaisemaan sanoilla.
 
Kokoelmat
  • Opinnäytetyöt (Avoin kokoelma)
Ammattikorkeakoulujen opinnäytetyöt ja julkaisut
Yhteydenotto | Tietoa käyttöoikeuksista | Tietosuojailmoitus | Saavutettavuusseloste
 

Selaa kokoelmaa

NimekkeetTekijätJulkaisuajatKoulutusalatAsiasanatUusimmatKokoelmat

Henkilökunnalle

Ammattikorkeakoulujen opinnäytetyöt ja julkaisut
Yhteydenotto | Tietoa käyttöoikeuksista | Tietosuojailmoitus | Saavutettavuusseloste